Poznań, fot. Shutterstock

Współczynnik pustostanów w Poznaniu wynosi 4,8 proc. i znajduje się w lekkim trendzie wzrostowym w związku z nasyceniem rynku i ze spodziewaną realizacją kolejnych obiektów handlowych w mieście – wynika z ostatniego raportu Colliers International „Centra handlowe w Poznaniu I poł. 2014”.

W budowie pozostają obecnie dwa niewielkie centra handlowe o łącznej powierzchni ponad 16 tys. m2 GLA, ale na zaawansowanym etapie przygotowań (pozwolenie na budowę) jest kolejny projekt – Centrum Posnania o powierzchni blisko 100 000 mkw. GLA.

Z analizy Colliers wynika, że czynsze za powierzchnie w centrach handlowych w Poznaniu wahają się w granicach 47-49 euro/mkw. na potrzeby najemcy z branży mody.

Nasycenie powierzchnią handlową w Poznaniu wynosi 751 mkw. na 1 tys. mieszkańców i jest drugim najwyższym, po Wrocławiu, wśród ośmiu największych aglomeracji.

W Poznańskich centrach działa blisko 1740 sklepów. Najliczniejszą grupę najemców stanowią sklepy z sektora mody (29 proc.) oraz usług (12 proc.). Dobrze reprezentowane są sektory: restauracje i kawiarnie (10 proc.) oraz zdrowie i uroda (7 proc.).

W ostatnich dniach czerwca w Centrum Handlowym Plaza w Poznaniu odbyło się otwarcie salonu GO Sport, a nieco wcześniej sklepu Ecco. Z kolei Aloha From Deer – otworzyła swój pop-up store w Starym Browarze. Prowadzone są także intensywne negocjacje z najemcami w procesie komercjalizacji projektu Posnania. W br. umowy najmu w Galerii Malta podpisali między innymi: Cukiernia Sowa, Samanta, Tous, Badura, Rossmann, Reporter Young, 4F, Wojas i Bon Apetito. Pierwszy sklep Neo by Adidas w Poznaniu otwarty został w Poznań City Center.