Prezes Matras: najważniejszą rolą centrów handlowych jest zapewnienie jak największego ruchu w obiekcie

Mariusz Rutowicz, prezes Matras

Mariusz Rutowicz, prezes Matras

Sieć księgarni Matras aktualnie liczy ponad 100 księgarni zlokalizowanych na terenie centrów handlowych w całej Polsce. Szczególny okres ekspansji sieci przypadał na trzy ostatnie lata. Aktualnie sieć stara się ograniczać koszty eksploatacyjne w centrach handlowych.

– Po doświadczeniach poprzednich lat staramy się ograniczać koszty eksploatacyjne w centrach handlowych. Nie zawsze jest to łatwe. Najważniejszą rolą centrów handlowych jest zapewnienie jak największego ruchu w obiekcie, zintegrowany marketing, który ściąga jak największą ilość ludzi do centrum. Rolą najemcy jest już praca z ofertą i z witryną, żeby przełożyło się to na konwersję. W miastach gdzie budują się nowe galerie handlowe, ta już istniejące powinny podejmować wcześniej kroki, by klienci nie odpłynęli szerokim strumieniem do nowych. Przed tym problemem centra handlowe będą stawały coraz częściej, ponieważ wciąż ich przybywa – mówi w rozmowie z portalem Retailnet Mariusz Rutowicz, prezes zarządu Matras SA.

 

Księgarnia Matras

W roku 2013 Matras kontynuował bardzo dynamiczny rozwój sieci. Otwarto 18 nowych księgarni (4 przy ulicach i 14 w centrach handlowych), zamknięto dwie nierentowne księgarnie przy ulicach, odbyły się także remonty w 8 księgarniach: przy ulicach: Matras w Krakowie, Radomsku i Świdnicy; w centrach handlowych: Warszawskiej Arkadii, Bydgoskiej Galerii Pomorskiej, Gdyńskim CH Riviera, Wałbrzyskiej Galerii Victoria, Włocławskim CH Wzorcownia. Nowe otwarcia, a większość z nich w centrach handlowych, przyczyniły się do zwiększenia ogólnej powierzchni sieci księgarni Matras w Polsce o 7,9 proc. w 2013 r. w stosunku do roku 2012.

W ciągu ostatnich trzech lat Matras otworzył razem 72 księgarnie Matras. W roku 2011 było to 26 lokalizacji o łącznej powierzchni 18 043 mkw., w 2012 28 lokalizacji o łącznej powierzchni 20 819 mkw., w 2013 18 lokalizacji o łącznej powierzchni 22 479 mkw. W 2011 roku Matras wprowadził koncept wspierający: Matras Caffe – obecnie w 22 lokalizacjach z całości. Najładniejsze strefy kawiarniane można podziwiać w Matrasie na Krakowskim Rynku 23 oraz w księgarni Przy Pl. Unii w CH City Shopping w Warszawie. Matras jako koncept wspierający sprzedaż książek oferuje kawę czy herbatę w konkurencyjnej cenie.

Sieć księgarni Matras ma obecnie 174 księgarnie na terenie całej Polski (102 w centrach handlowych i 72 przy ulicach) o łącznej powierzchni 22 932 mkw. (13 911 mkw. pow. handl. w centrach handlowych i 9021 mkw. pow. handl. przy ulicach).

Przedstawiciele sieci Matras będą uczestnikami Shopping Center Forum 2014 Fall Edition. Forum odbędzie się 17-18 września 2014 roku w Warszawie.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016