Outlet Center Białystok
Outlet Center Białystok

W sierpniu br. rozpoczną się prace na budowie Outlet Center w Białymstoku, projektu, który powstanie przy ul. Narodowych Sił Zbrojnych jako część parku handlowego.

W tej chwili na terenie przylegającym do miejsca budowy przyszłego outletu funkcjonują już: market budowlany Castorama, dyskont spożywczy Biedronka i stacja paliw Lotos, w bezpośredniej bliskości jest także Makro Cash&Carry oraz salony samochodowe Mercedes i Renault. W najbliższych dniach ten sam developer – ADV Por Property Investment – rozpocznie budowę salonu meblowego dla sieci Agata Meble. Spółka posiada już prawomocne pozwolenie na budowę. Docelowo, zgodnie z planami władz miasta i uchwalonym kilka lat temu miejscowym planem zagospodarowania terenu, na handlowej mapie Białegostoku powstanie wyjątkowy kompleks, w którym mieszkańcy miasta i przyjezdni będą mogli zrobić zakupy – od tych codziennych, jak artykuły spożywcze, przez materiały budowlane i dekoracyjne, modę i dodatki po meble i wyposażenie wnętrz.

– Outlet Center w Białymstoku będzie największym obiektem kompleksu parku handlowego. Trzeba jednak podkreślić, że każda z powstających czy istniejących już inwestycji stanowi odrębną całość, a tylko nasz budynek będzie miał charakter outletowy, a więc zaoferuje klientom możliwość zakupienia markowych towarów w doskonałej cenie. Podczas komercjalizacji kładliśmy nacisk na to, by najemcy, z którymi zwiążemy się umowami, byli w stanie dostosować się do konceptu outlet. Są to więc sklepy, w których towary pierwszego gatunku, pochodzące z nadwyżek produkcyjnych czy końcówek serii i kolekcji z poprzednich sezonów, będzie można kupić po cenach obniżonych o 30-70 proc. – mówi Ewa Spychalska, dyrektor ds. zarządzania nieruchomościami w grupie ADV Por Property Investment.

Otwarcie Outlet Center planowane jest na wiosnę 2015 roku. – Musieliśmy zweryfikować nasze początkowe założenia, mówiące o otwarciu outletu jeszcze w tym roku – dodaje Ewa Spychalska – ma to związek z prowadzoną już taką samą inwestycją na terenie Lublina, którą otworzymy dla klientów jeszcze w tym roku. Data otwarcia następnego centrum outletowego jest wypadkową możliwości najemców w zakresie ilości otwarć sklepów w danym roku kalendarzowym i zapewnienia w nich odpowiedniej ilości towaru. Chcąc więc dopasować się do sytuacji i możliwości naszych najemców, podjęliśmy decyzję o rozłożeniu otwarć w czasie.

Komercjalizacja Outlet Center w Białymstoku szybko postępuje: jeszcze przed rozpoczęciem budowy inwestor wynajął ponad 60 proc. powierzchni. Właśnie ze względu na duże zainteresowanie i postępy w wynajmie ADV zdecydował się na rozpoczęcie w sierpniu już dwóch z trzech planowanych etapów inwestycji, która docelowo pomieści blisko 100 sklepów na powierzchni najmu przekraczającej 13 tys. mkw. Cały kompleks posiada około 1500 miejsc parkingowych oraz obsługiwany jest przez komunikację miejską.

Outlet Center zaoferuje klientom możliwość zakupu produktów wiodących producentów polskich i światowych. Grupa LPP SA., zadeklarowała, że projekt Outlet Center w Białymstoku będzie jedynym w tym mieście, w którym pojawią się salony outletowe grupy. Obecnie ADV podpisała już umowy z firmami oferującymi artykuły takich marek jak Adidas, Cat, Converse, Cropp, Dajar, Diverse, Hexeline, Lavard, Merrell, McArthur, Mohito, Adidas, Ochnik, Puma, Reebok, Reserved, Sinsay i Tup Tup.
Inwestor zapowiada, że kolejne tygodnie przyniosą podpisanie nowych umów i więcej atrakcyjnych marek w prawdziwym outletowym wydaniu.

CBRE jest we współpracy z inwestorem wyłącznym agentem odpowiedzialnym za wynajem Outlet Center zarówno w Lublinie, jak i w Białymstoku.

Projekty Outlet Center zostaną zaprezentowane podczas Shopping Center Forum 2014 na stoisku 6.5. Więcej szczegółów na temat SCF 2014 Fall Edition znajduje się TUTAJ.