gotowanie

Ilu z nas chciałoby gotować jak profesjonalny szef kuchni? Tworzyć niesamowite dania, które zachwycą naszych znajomych?  Nowy startup z Warszawy ‚Cook Like That’ ma dla nas rozwiązanie, jak pogodzić nasze codziennie zabieganie z kulinarną pasją.  Serwis został stworzony  przez Katarzynę i Kamila Lewandowskich z myślą o osobach, które uwielbiają gotować, ale  brakuje im czasu na poszukiwanie świeżych i dobrych składników lub nie mają pomysłu na bardziej wyszukane dania. Katarzyna Lewandowska założycielka firmy odpowiedziała specjalnie dla Evigo.pl na kilka pytań.

Skąd Pomysł na serwis kulinarny?

‚Pomysł zrodził się przede wszystkim z własnych doświadczeń związanych z gotowaniem w domu. Ilekroć chcieliśmy ugotować coś ciekawego, „rozkładała” nas logistyka tj. wycieczki do supermarketów, poszukiwanie składników. Zaczęliśmy się zastanawiać czy można jakoś temu zaradzić. Wówczas okazało się, że serwisy podobne do Cook Like That funkcjonują z bardzo dużym powodzeniem w wielu europejskich krajach oraz za oceanem. Idea tych serwisów bardzo nam odpowiadała. Uważaliśmy się za doskonałych odbiorców proponowanej przez nie usługi. Przeszliśmy zatem od słów do czynów.

Do kogo jest skierowany ‚Cook Like That’?

„Chcemy trafić do osób, które cenią sobie swój czas, a chciałyby gotować w domu. Z pozoru te dwie rzeczy się wykluczają. Nasza usługa sprawia, że idea gotowania w domu nabiera innego wymiaru. Nie tracimy czasu na wymyślanie, co chcemy ugotować i na szukanie składników w sklepach stacjonarnych czy internetowych.”

Co więcej, „Chcemy trafić do osób, które lubią próbować nowych smaków – to zapewnia kreatywność Filipa Kosinia, naszego Szefa Kuchni. Jednocześnie zapewniamy, że aby gotować z Cook Like That nie trzeba być Master Chefem. Każdy przepis zawiera instrukcję jak krok po kroku danie przygotować, więc nie ma obawy, że coś nam nie wyjdzie.”

cook like that strona
Strona ‚Cook Like That’
Fot.: materiały promocyjne

Jak to dokładnie działa?

Co tydzień ‚Cook Like That’ Oferuje swoim zarejestrowanym użytkownikom nowe menu przygotowane przez szefa kuchni Filipa Kosinia, menu składa się z 5 dań, w tym 3 dania z mięsem i rybami oraz dwa dania wegetariańskie. Do każdego zamówienia dokładana jest szczegółowa instrukcja z przepisem jak skomponować nasze danie. Przeciętny czas gotowania każdego dania trwa od 35 do 50 min.

„Menu proponowane przez Cook Like That jest bardzo różnorodne. Składniki takie jak sos ostrygowy, czy specjalne mieszanki przypraw proponowane przez Filipa, naszego Szefa Kuchni, nie są dostępne powszechnie w supermarketach. Zazwyczaj pozostałości takich produktów nie ma jak drugi raz wykorzystać i zwykle kończą w koszu. Dzięki naszej usłudze doświadczamy nowych smaków, nie marnujemy jedzenia i oszczędzamy pieniądze.” – dodaje Pani Katarzyna

Płatności realizowane są przy odbiorze lub poprzez platformę do płatności online. „Oferujemy płatność przy odbiorze i płatności online: za pośrednictwem serwisu Przelewy24.pllub kartą kredytową.”

Przepis Cook like that
Karta z składnikami

Już nie musisz martwić się o zakupy

‚Cook Like That’ kompletuje wszystkie składniki za swoich klientów, składniki pochodzą od sprawdzonych lokalnych dostawców oraz są oddzielnie pakowane i podzielone na porcje, mięso jest pakowane próżniowo natomiast inne składniki tak aby jak najdłużej zachowały świeżość. Co więcej, użytkownicy mogą wybrać dla ilu osób potrzebują składniki, dostępne opcje to dania dla 2,4,6 lub 8 osób.

„Dobór i zamawianie produktów jest realizowane bezpośrednio przez nas, co umożliwia pełną kontrolę nad jakością. Pakowanie oraz dostarczanie żywności jest realizowane przez firmy zewnętrzne i nadzorowane przez nas od początku do końca.” – mówi Katarzyna Lewandowska

Jak wygląda przyszłość serwisu?

Serwis powstał dzięki środkom finansowym właścicieli, serwis zrealizował dotychczas kilkadziesiąt zamówień i planuje dalszy rozwój:

„Teraz sprawdzamy, czy polski rynek jest już gotowy na tego typu usługę. Póki co sondujemy Warszawę. Jeżeli pomysł sprawdzi się w stolicy rozszerzymy dostawę na inne miasta.” mówi Katarzyna Lewandowska

Zapytaliśmy również o możliwość stworzenia aplikacji mobilnej: „Na tym etapie wykorzystujemy nasz serwis który jest responsywny, co umożliwia korzystanie z niego na urządzeniach mobilnych. Nie wykluczamy, że wraz ze wzrostem popularności serwisu przygotujemy dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne.”