prawdziwa twarz

W raz z dynamicznym wzrostem na rynku e-commerce, konsumenci staja się coraz bardziej ostrożni przy dokonywaniu zakupów oraz przy wyborze sklepu w którym dokonają zakupu. Poniżej znajdziecie pięć prostych porad jak ulepszyć waszą stronę e-commerce oraz zrobić ją bardziej wiarygodną.

1. Promuj produkty wybierane przez klientów

Ważne jest promowanie produktów, które cieszą się dużą popularnością wśród twoich klientów. Takie działania pozwalają detalistom e-commerce pokazywać jak często dane produkty były kupowane. Warto pokazywać konsumentom ilu innych klientów wybrało dany produkt, lub ilość osób którą potwierdziła że najchętniej kupiła by ten sam produkt ponownie właśnie w twoim sklepie. Świetnym przykładem takiej strategii jest firma ‚Naked Wines‚, – sprzedawca e-commerce oferujący wina z całego świata. Na swojej stronie sprzedawca pokazuje jaka liczba klientów chciałoby zakupić ponownie wybrane wina.

naked wine e-commerce
Strona ‚Naked Wine’

2.Użyj wizerunku sławnych osób w celach reklamowych

Produkty zachwalane przez celebrytów cieszą się bardzo dużą popularnością wśród konsumentów, dlatego warto wykorzystywać ich wizerunek w celach promocyjnych. Konsumenci częściej wybierają takie produkty ponieważ ufają wyborom sławnych ludzi. Idealnym przykładem jest firma ‚The Honest Company‚ oferująca naturalne produkty dla dzieci, aktorka Jessica Alba jest twarzą marki i promuje wszystkie produkty firmy.

3. Pozwalaj konsumentom oceniać twoje produkty

Konsumenci zazwyczaj ufają innym konsumentom dlatego ważne jest aby klienci mieli możliwość oceny produktów po dokonaniu zakupu. Oceny i komentarze do produktów zajmują drugie miejsce pod katem ważności dla konsumentów tuż zaraz za częstotliwością wyszukiwania. Jeśli już wasza strona posiada możliwość oceny, warto najlepsze recenzje publikować na portalach społecznościowych firmy, natomiast jeśli wasze produkty otrzymują pozytywne opinie na portalach społecznościowych warto umieszczać je na stronie internetowej firmy.

Aplikacja GetKudos została stworzona właśnie w celu promowania recenzji produktów prosto z portali społecznościowych na stronach internetowych i zapewne o wiele bardziej usprawni proces publikowania recenzji.

get kudos
Strona GetKudos

 

4. Umieszczaj informacje prasowe na stronie

Warto dzielić się wszystkimi artykułami prasowymi związanych firmą lub z jej produktami na stronie głównej. Artykuły napisane przez prasę wyspecjalizowaną w branży naprawdę przykuwa uwagę klientów oraz podnosi poziom zaufania. Friam Tictail, oferująca platformę dla sklepów e-commerce jest świetnym przykładem. Na stronie firmy znajdują się wszystkie artykuły prasowe, w tym artykuły z najbardziej znanych portali informacyjnych.

tictail prasa
Strona ‚Tictail’

5. Staraj się być „Ludzką” firmą

Warto zamieszczać zdjęcia, jak i linki do portali społecznościowych takich jak Twitter czy Facebook naszych pracowników. Klienci chcą kojarzyć naszą firmę z konkretnymi twarzami. Co więcej, taka praktyka pokazuje ze nie mamy nic do ukrycia oraz jesteśmy skłonni dzielić się naszymi po części prywatnymi wiadomościami z naszymi klientami. Firma Chromatic odpowiedzialna za projektowanie stron Drupal posiada świetną stronę ‚O nas’ na której prezentuje pracowników firmy w raz linkami do portali społecznościowych tych osób.

chromatic
Strona ‚O nas’ firmy Cromatic