Rynek szczeciński: mało pustostanów, niskie czynsze

Szczecin, fot. Shutterstock

Jak informuje firma Colliers współczynnik pustostanów w Szczecinie plasuje się na niskim i stabilnym poziomie 2 proc. Specjaliści przewidują dalszy spadek pustostanów, w związku z tym, że obecnie nie jest realizowany żaden nowy projekt handlowy w tym mieście. Czynsze za powierzchnie w szczecińskich centrach handlowych wynoszą obecnie 37-39 euro/mkw./m-c. na potrzeby najemców z branży mody.

Dla porównania czynsze za powierzchnie w centrach handlowych w Krakowie plasują się na poziomie 45-47 euro/mkw./miesiąc. W stolicy utrzymują się na poziomie 85–100 euro za mkw. miesięcznie.

Szczecin to obecnie najmniejszy rynek handlowy w grupie ośmiu aglomeracji – działa tu 11 centrów handlowych o łącznej powierzchni 275 000 mkw., co daje nasycenie na poziomie 495 mkw. GLA/1000 mieszkańców. Dominują tam klasyczne centra handlowe stanowiące 89 proc. całości zasobów powierzchni, ale w mieście są też parki handlowe (5 proc.) i jedno centrum wyprzedażowe.

Obiekty handlowe w Szczecinie swoją wielkością nie przekraczają 50 000 mkw. GLA. Największa liczba centrów (39 proc. zasobów) oferuje 60-100 lokali, punktów usługowych i gastronomicznych.

Według Colliers w centrach handlowych w Szczecinie działa 720 sklepów. Największą grupę najemców stanowią sklepy z sektora mody (26 proc.) oraz usług (12 proc.). Dobrze reprezentowane są także sektory restauracje i kawiarnie (11 proc.), buty, odzież i art. skórzane (10 proc.) oraz zdrowie i uroda (7 proc.).

W ostatnim czasie do grona CH Galaxy w Szczecinie dołączył salon Swarovski (28 mkw. powierzchni najmu). Także w tym centrum w marcu br. otwarto nowy salon optyczny sieci SunLoox. Sklep w galerii zajął powierzchnię 129 mkw.

Reklama

Galeria Jurajska