Colliers: Wrocław z najwyższym nasyceniem powierzchnią handlową

Dom Handlowy Renoma

Dom Handlowy Renoma

Wśród ośmiu największych aglomeracji w Polsce Wrocław odznacza się najwyższym nasyceniem powierzchnią handlową wynoszącym 763 mkw. na tysiąc mieszkańców. W aglomeracji funkcjonuje 18 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 590 mkw. GLA (powierzchni najmu brutto). Współczynnik pustostanów wynosi obecnie 4,5 proc., ale ze względu na trwającą komercjalizację rozbudowywanej Magnolii Park oraz Parku Handlowego Bielany Wrocławskie możliwy jest wzrost tego wskaźnika – informuje firma Colliers International w raporcie „Centra handlowe we Wrocławiu I poł. 2014”.

¬Wrocław jest dojrzałym, dobrze rozwiniętym rynkiem. Czynsze za powierzchnie w centrach handlowych we Wrocławiu wynoszą 43-45 euro/mkw./miesiąc (lokal 100 mkw. na potrzeby mody) – to dwukrotnie mniej niż w Warszawie (90-95 euro/mkw.) oraz trochę mniej niż w Poznaniu (47-49 euro/mkw.) i Krakowie (45-47 euro/mkw.)

– Równowaga na wrocławskim rynku przejawia się między innymi w różnorodności i wielkości obiektów handlowych. Konsumenci mogą robić zakupy zarówno w niewielkich centrach zakupów codziennych jak i w centrach śródmiejskich średniej wielkości oraz olbrzymich podmiejskich kompleksach handlowych ¬– mówi Katarzyna Michnikowska, starszy analityk w Dziale Doradztwa i Badań Rynku w Colliers International.

Największą ilość sklepów w centrach handlowych posiada sieć salonów prasowych Inmedio oraz operatorzy GSM (Teletorium, Orange, Plus, Play i T-Mobile). Wśród najemców centrów handlowych we Wrocławiu często spotkamy także takie sieci, jak: Reserved i Triumph (moda), CCC i Deichmann (obuwie) oraz Apart i YES (biżuteria i akcesoria) czy Vision Express, Rossmann, Inglot (zdrowie i uroda).

Rynek handlowy aglomeracji wrocławskiej rozwija się systematycznie od połowy lat 90-tych, jednak najciekawsze obiekty handlowe pojawiły się w mieście po roku 2000, w tym Galeria Dominikańska (30,7 tys. mkw. GLA), Pasaż Grunwaldzki (52 tys. mkw. GLA) i Magnolia Park (76,9 tys. mkw. GLA). W 2009 roku powstało pierwsze centrum handlowe przy głównej ulicy handlowej miasta – Renoma – w budynku dawnego domu towarowego Wertheim z 1930 roku.

 

Reklama

Galeria Jurajska