Placówka Poczty Polskiej

Poczta Polska chce wdrożyć samoobsługowe urządzenia do odbioru paczek. – Rozwiązania, które zaproponujemy na pewno będą różniły się od dotychczasowej oferty rynkowej – mówi Janusz Wojtas członek Zarządu Poczty Polskiej.

– E-commerce nigdy nie wyprze tradycyjnego biznesu, bo wkrótce to e-commerce będzie tradycyjnym biznesem. Chcemy być blisko klientów oferując im cały łańcuch wartości Grupy Poczty Polskiej – mówi Janusz Wojtas.

– Równolegle pracujemy nad trzema kanałami dostępu do naszych usług, tak żeby w pełni odpowiadać na potrzeby naszych klientów. Pierwszy to serwis kurierski oferujący usługi door to door dla klientów indywidualnych i biznesowych. W ramach drugiego skupiamy się na zapewnieniu klientom dostępu do największej w kraju sieci placówek pocztowych. Docelowo mamy zamiar stworzyć sieć składającą się łącznie z 10 tys. punktów odbioru – podkreślił Janusz Wojtas. Poczta Polska chce także wdrożyć samoobsługowe urządzenia do odbioru paczek. – Rozwiązania, które zaproponujemy na pewno będą różniły się od dotychczasowej oferty rynkowej. Przy wprowadzaniu projektu będziemy kierować się najlepszymi praktykami rynkowymi – zaznaczył Janusz Wojtas.

W 2013 r. przesyłki nadawane przez sklepy internetowe odpowiadały prawie za 25 proc. rynku paczkowo-kurierskiego w Polsce, a z tej puli Poczta Polska obsłużyła ok. 31 proc. przesyłek. Poczta Polska zamierza poprawić ten wynik dzięki nowej ofercie parasolowej. Pozwoli ona klientom e-commerce na dostęp do całej gamy usług Grupy Poczty, a więc do wysyłki paczki (Poczta Polska), konta, kredytu (Bank Pocztowy), polisy (Ubezpieczenia Pocztowe) oraz e-usług (Envelo). Korzyść z tego rozwiązania jest taka, że im więcej usług znajdzie się w jednym koszyku, tym mniejszy będzie koszt jednostkowy poszczególnych usług.

W 2013 roku aż o prawie 60 proc. wzrósł wolumen usługi kurierskiej Pocztex w stosunku do 2012 roku. Było to możliwe dzięki wprowadzeniu m.in. takich usług, jak mobilny kontakt z klientem (powiadamianie za pomocą SMS-a i e-maila), odprawianie paczek przez Internet (Elektroniczny Nadawca) oraz internetowe śledzenie paczek.