Grupa Carrefour w Europie: wzrosła sprzedaż w drugim kwartale

Carrefour

Carrefour

Grupa Carrefour w drugim kwartale 2014 roku osiągnęła skonsolidowaną sprzedaż na poziomie 20,5 mld euro, czyli wzrost o 5,2 proc. przy stałym kursie wymiany. W tym okresie sprzedaż grupy w Europie wzrosła o 1,9 proc. i wyniosła 15,178 mld euro, w tym we Francji 9,8 mld euro (+2 proc.), a w pozostałych europejskich krajach osiągnięto sprzedaż na poziomie 5,3 mld euro (+1,8 proc.).

Natomiast w pierwszej połowie br. całkowita sprzedaż Carrefoura wyniosła 40,3 mld euro, a to oznacza wzrost o 3,4 proc. przy stałym kursie wymiany. Europa wygenerowała sprzedaż w wysokości 29,4 mld euro (+0,3 proc.), w tym Francja osiągnęła 19 mld euro (+0,6 proc.), pozostałe europejskie kraje wygenerowała 10,37 mld euro (spadek o 0,1 proc.).

Carrefour w ciągu pierwszego półrocza powiększył powierzchnię swoich sklepów łącznie o 271 tys. mkw. W samym drugim kwartale wzrost powierzchni wyniósł 149 tys. mkw.

Carrefour to firma multiformatową, która w Polsce posiada ponad 600 sklepów, wśród których znajdują się hipermarkety, supermarkety oraz franczyzowe sklepy osiedlowe. Sklepy te mieszczą się w miastach różnej wielkości. Spółka posiada i zarządza także siecią centrów handlowych oraz kilkudziesięcioma stacjami paliw.

Firma swój pierwszy hipermarket otworzył w 1997 roku w Łodzi. Carrefour jest także właścicielem i zarządcą centrów handlowych, skupionych w dużych i średnich miastach. Carrefour inwestuje w rozwój posiadanych placówek handlowych poprzez ich modernizację, rozbudowę oraz rekomercjalizację.

Carrefour Polska po raz kolejny będzie wystawcą podczas wrześniowej edycji Shopping Center Forum. Firma na SCF 2014 zaprezentuje portfolio swoich obiektów na stoisku 4.11.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016