fot. Shutterstock

Irlandzka firma badawcza Experian podsumowała odwiedzalność w pierwszym półroczu 2014 roku w polskich centrach handlowych.

– Od ponad dwóch lat frekwencja w polskich centrach handlowych spada. Wyniki rok do roku są słabsze o nieco ponad pięć procent. Pierwsze pół roku pokazało, że odwiedzalność zmalała o sześć i pół procenta w porównaniu z poprzednim rokiem – mówią eksperci firmy Experian.

– Czerwiec był jednym z dwóch miesięcy w tym roku, który przełamał tendencję spadkową mimo dwóch długich weekendów i zamkniętych centrów handlowych w dniach 8 oraz 19 czerwca. Jednocześnie handel w naszym kraju nadal się rozwija. Pojawiają się nowe marki, inwestorzy budują kolejne obiekty handlowe, a sieci raportują rekordowe wyniki. Ten dualizm pokazuje, że rośnie podaż i popyt, pojawiają się kolejne kanały sprzedaży, a walka o klienta staje się coraz bardziej wyrafinowana – dodają.

Przypomnijmy, FootFall Indeks Polska w ostatnim tygodniu spadł o 11,2 proc. w porównaniu z ubiegłym tygodniem. W skali rok do roku odwiedzalność w centrach handlowych także zmalała o 3 proc. Skumulowana strata wyniosła 6,5 proc.

Jak twierdzą specjaliści, odwiedzalność obiektów handlowych może wzrosnąć w przyszłym tygodniu, w którym rozpocznie się ostatnia fala wyprzedaży. Wielu klientów wciąż bowiem czeka na zakupy w możliwie najniższych cenach. Kiedy produkty popularnych marek realnie będą tańsze nawet o 70-80 proc.

Irlandzka firma badawcza Experian plc. prowadzi cotygodniowe badania liczby klientów w polskich centrach handlowych. Experian zbiera dane do analiz w blisko 900 obiektach handlowych w ponad 40 krajach. Na podstawie tych badań przygotowywane są cotygodniowe raporty, na podstawie których można obserwować odwiedzalność obiektów handlowych. Dzięki nim właściciele centrów handlowych oraz ich najemcy wiedzą, jakie są preferencje klientów – ile osób odwiedza obiekt, w jakich godzinach i na jakich zasadach korzystają z parkingu.