Douglas popiera pomysł skrócenia czasu pracy w galeriach

Perfumeria Douglas

Zarząd spółki MIG, do której należą sieci handlowe: Sizeer, Symbiosis, Umbro, Timberland, Lacoste i 50 Style, zaproponował podjęcie dyskusji z przedstawicielami sieci handlowych, zarządców i deweloperów centrów handlowych nad problemem efektywności działalności sieci handlowych w kontekście godzin otwarcia większości centrów handlowych w Polsce.

Jak już informowaliśmy MIG zaproponował zmianę godzin otwarcia centrów handlowych z 9-22 na 10-21 podając kilka najważniejszych powodów i skutków takiej decyzji, m.in. oszczędności w związku ze skróceniem czasu pracy, kosztami pracowniczymi i kosztami mediów (głównie elektryczność) – ok 6,5 proc. całościowego zużycia mediów (2 godziny z 13 godzin przez które obecnie prowadzony jest sklep). Ze szczegółami propozycji MIG oraz opiniami na ten temat można się zapoznać w specjalnym wydaniu Shopping Center Poland – Raport 2014 – Centra handlowe w Polsce.

Do dyskusji włączyła się także sieć perfumerii Douglas, która ma podobne zdanie, jak zarząd wyżej wymienionej spółki.

– Douglas – największa sieć perfumerii w Polsce – od ponad 4 lat na bieżąco analizuje zachowania klientów poprzez system liczników wejść, zainstalowany we wszystkich sklepach. Z poczynionej przez nas analizy tego systemu wynika, że liczba odwiedzin klientów w godzinach porannych (9-10) i po godzinie 21 jest znikoma – mówi w rozmowie z Retailnet Michał Gajkowski, członek zarządu Douglas Polska.

– Odpowiedzią na ten problem miały być wieczorne akcje promocyjne, organizowane regularnie w większości galerii handlowych po godzinie 21 (np. noce zakupów). Tego typu działania – konkurujące głównie z cieszącymi się ogromną popularnością weekendami zniżek – przyciągają jednak do galerii handlowych coraz mniej klientów, nie stanowiąc już tak atrakcyjnej oferty, jaką były jeszcze około 5 lat temu. Dlatego też, analizując fakty, uważamy że temat godzin otwarcia centrów handlowych powinien być poddany szerokiej dyskusji i rewizji – dodaje Michał Gajkowski.

Obecnie na naszym rodzimym rynku działa 110 perfumerii sieci. Douglas Polska to sieć perfumerii z asortymentem ponad 20 tys. produktów luksusowych i popularnych. W wybranych salonach działają też dodatkowe usługi, np. Szkoły Makijażu i gabinety spa.

W Polsce Douglas obecny jest od 2001 roku i posiada sklepy o łącznej powierzchni ponad 30 tys. mkw. Sieć zatrudnia ponad 1,3 tys. osób. Douglas House of Beauty w warszawskiej Arkadii to flagowy sklep sieci. Klienci mogą zakupić produkty oferowane przez sieć także za pośrednictwem sklepu internetowego.

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska