Pure Jatomi

Dużo przestrzeni, szkło, neutralne kolory, solidne wykończenie i ewentualnie charakterystyczne dla takich miejsc dynamiczne grafiki to styl, w jakim obecnie urządza się większość obiektów sportowych – uważają przedstawiciele Forbis Group, która oferuje rozwiązania projektowe dla branży retail m.in. sieci modowych.

– Kluby fitness prowadzą ekspansję do centrów handlowych i tzw. miasteczek office’owych. Trend, który za granicą rozwinął się już dawno temu, obecnie jest coraz bardziej widoczny w Polsce – galerie handlowe stają się ośrodkami multifukcjonalnymi, w których poza zakupami spotkamy się z przyjaciółmi, pójdziemy do kina, zjemy dobry obiad, a coraz częściej skorzystamy też z siłowni. Tego typu obiekty, oferujące tak wiele usług i mające tak szeroką ofertę handlową, to już czwarta generacja galerii handlowych. Siłownie, fitness kluby stają się integralnym, coraz bardziej znaczącym elementem w sektorze retail właśnie z uwagi na ich lokalizację – mówi portalowi Retailnet Marcin Powierza dyrektor zarządzający Forbis Group.

Kluby fitness potrzebują jedynie dużej powierzchni – są to metraże powyżej 500 mkw. – wymagają odpowiedniej wentylacji oraz klimatyzacji. Wobec tego jedynym ograniczeniem dla centrów handlowych, które chcą wynająć powierzchnię pod studia fitness, może być właśnie dostępna powierzchnia. Jest jednak na to sposób – powiększenie dotychczasowego metrażu – czego doskonałym przykładem jest Galeria Mokotów, która rozbudowała powierzchnię, aby znalazło się miejsce, m.in. na klub fitness. Z kolei w przypadku nowych inwestycji projektowanie przestrzeni na fitness kluby staje się standardem – inwestorzy coraz częściej zdając sobie sprawę z korzyści płynących z wynajmowania metrażu pod centra fitness, tworzą dla nich miejsce już na etapie planowania.

– W zakresie trendów, w klubach fitness rządzi minimalizm. Dużo przestrzeni, szkło, neutralne kolory, solidne wykończenie i ewentualnie charakterystyczne dla takich miejsc dynamiczne grafiki – to styl w jakim obecnie urządza się większość obiektów sportowych. Aranżacja klubów fitness w kontekście prac budowlanych niewiele różni się od innych powierzchni handlowych, jak każdy odrębny segment rządzi się swoimi prawami, jednak nie są to skomplikowane wymogi i ograniczenia – podkreśla Marcin Powierza.