Dwie szkoły komercjalizacji według Natalii Pradelskiej, Country Leasing Director, TriGranit

Natalia Pradelska, TriGranit

Natalia Pradelska, TriGranit

– Można wyróżnić dwie szkoły komercjalizacji – skupianie marek o zbliżonym asortymencie albo ich rozrzucenie – mówi w rozmowie z portalem Retailnet Natalia Pradelska, Country Leasing Director, TriGranit Management Polska.

– W Bonarka City Center zauważyliśmy, że klienci lubią gdy podobna oferta jest zlokalizowana w jednej części galerii więc częściowo grupujemy najemców w pasaże „tematyczne”. Bonarka jest centrum o dużej powierzchni i skupianie podobnych ofertowo najemców ułatwia klientom nawigację i planowanie zakupów. Co ciekawe, tego typu rozwiązanie sprzyja także postrzeganiu obiektu jako galerii o dużym wyborze. Na przykładzie kilkuletniej działalności Bonarka City Center obserwujemy szereg korzyści wynikających ze skupienia podobnych ofert dla wszystkich zainteresowanych stron – klientów, najemców i zarządcy. Konsumenci mają wygodny dostęp do szerokiego wyboru marek i ułatwioną nawigację po centrum handlowym, najemcy wykorzystując efekt skali pozyskują lojalnych klientów, a dla zarządcy posiadanie obiektu uporządkowanego i lubianego jest ułatwieniem nie tylko operacyjnym, ale też komercjalizacyjnym – podkreśla Natalia Pradelska.

W opinii eksperta z TriGranit, bardzo wyraźnie wszystkie zalety grupowania tematycznego najemców widać na przykładzie mody męskiej.

– Panowie zazwyczaj cenią sobie komfort dużego wyboru i możliwości odwiedzenia wszystkich sklepów z interesującą ich ofertą, ale bez konieczności czasochłonnego kluczenia po całym obiekcie. Taki klient przyzwyczaja się do lokalizacji tematycznej, poznaje ofertę różnych sklepów w krótszym czasie, dostrzega wygodę zakupów i następnym razem wraca do tego samego centrum. Klient lubi mieć świadomość, że przed podjęciem decyzji zapoznał się z szeroką gamą możliwości i dokonał najlepszego zakupu. Zmniejsza to dysonans związany z zakupami, skraca czas decyzji, czyni doznanie zakupowe przyjemniejszym. Dodatkowo, jeśli dokona satysfakcjonującego zakupu w krótszym czasie, to jest bardzo prawdopodobne, że wykorzysta zaoszczędzoną chwilę by przejść przez galerię i dokonać innych, bardziej impulsywnych, zakupów – dodaje Natalia Pradelska

– Najemcy zazwyczaj pozytywnie podchodzą do pomysłu grupowania tematycznego – dla nich także bardzo jest istotny efekt skali – im większa oferta, tym większe zainteresowanie klientów, gdyż miejsce/galeria jest uważana za punkt docelowy robienia zakupów tej branży. Oczywiście zasady tej nie można generalizować. W przypadku produktów czy usług mniej masowych, (jak na przykład kantor, pralnia) gdzie efekt skali nie zadziała, pojawiają się prośby o umowne zapewnienie wyłączności w danym obiekcie. Jeśli z naszej analizy wynika, że pojedynczy punkt danego typu będzie w stanie skutecznie obsłużyć popyt w naszym obiekcie, to przychylamy się do tego typu wniosków – podsumowuje Country Leasing Director, TriGranit Management Polska.

Przedstawiciele firmy TriGranit Management Polska będą uczestnikami Shopping Center Forum 2014 Fall Edition. Swoje projekty zaprezentują przy stoisku 2.4

Reklama

Galeria Jurajska