westwing e-commerce

Westwing Home and Living, niemiecka firma oferująca meble i akcesoria do domu, dynamicznie rozwija się na polskim rynku. Firma poinformowała ostatnio, że już ponad milion polaków dołączyło do sklepu e-commerce Westwing.

W tym roku Westwing wprowadził wiele nowych rozwiązań prosprzedażowych, wzmocnił swoją logistykę oraz zyskał wysokie dofinansowanie.

Nowe centrum logistyczne

Westwing podpisał umowę najmu 3 200 mkw. nowoczesnej powierzchni  magazynowo – biurowej w Prologis Park Warsaw II. Do grona najemców firma dołączy na początku  III kw. 2014 r. Wynajem większej powierzchni magazynowej pozwoliło firmie na usprawnienie logistyki. Nowe centrum logistyczne pozwala zgromadzić większą liczbę produktów bez konieczności ich zamawiania bezpośrednio z zagranicy, co znacząco wpływa na czas realizacji zamówień.

westwing e-commerce
Polska wersja sklepu Westwing święci tryumfy

72 mln euro finansowania od zagranicznych inwestorów

Firma istnieje na rynku zaledwie 2,5 roku. Mimo to w kwietniu 2014 poinformowała, że  w kolejnej rundzie finansowania pozyskała 72 mln euro. Do grona inwestorów dołączyli m.in. Fidelity Worldwide Investment, Odey i Tengelmann. Dzięki nowym środkom Westwing znalazł się w czołówce najlepiej finansowanych firm e-commerce, działających poza obszarem USA. Łącznie z ostatnią rundą firma zebrała już ponad 150 mln euro finansowania.

„Skala i osiągnięcia Westwing po zaledwie dwóch pełnych latach działalności są imponujące. Cieszymy  się, że możemy być częścią tego udanego przedsięwzięcia. Westwing stworzył innowacyjną sieć  logistyczną w 10 krajach, zbudował silną i lojalną grupę klientów oraz markę, która jest znana z wysokiej jakości oferty” – powiedział Colin Stone, Portfolio Manager w Fidelity Worldwide Investment i nowy inwestor Westwing.

Ciekawe kampanie reklamowe

Westwing stawia na kampanię reklamowe. Codziennie firma wysyła newsletter do wszystkich swoich klientów. Co więcej, codziennie prowadzone są też kampanię sprzedażowe polegające na oferowaniu produktów pochodzących od polskich jak i zagranicznych projektantów w niższych cenach.

„Codziennie pojawia się na stronie 5-10 nowych kolekcji sprzedażowych, które są dostępne przez 4-5 dni. Dzięki temu przez cały czas oferujemy nowe produkty i marki – wyjaśnia Tomasz Kasperski, dyrektor  zarządzający Westwing Polska. Kasperski dodaje: ten koncept przyjął się dotychczas w 12 krajach i łącznie Westwing ma już 15 milionów użytkowników”

Westwing został założony w 2011 roku w Niemczech przez Delie Fischer, byłą dziennikarkę magazynu „Elle”. Firma należąca do koncernu  Rocket Internet jest obecna w 12 krajach. W 2013 Westwing wypracował 110 mln euro przychodu, po 41 mln  euro w 2012 r. i 0,5 mln euro w 2011 r.