Polacy w social media

Po pierwszych testach funkcji „Kup teraz” przeprowadzonych przez serwis Twitter, Facebook zdecydował się na podobny krok.

Bezpieczeństwo transakcji

Dzięki przyciskowi „kup teraz” pojawiającemu się w przeglądarkach i urządzeniach mobilnych Facebook, największa na świecie sieć społecznościowa, umożliwia kupowanie w czasie oglądania reklam.

facebook e-commerce
Przykładowy post reklamowy z przyciskiem „Kup”

Przycisk do kupowania na Facebooku jest obecnie testowany na małych i średnich przedsiębiorstwach. Facebook informuje: „stworzyliśmy tę funkcję z myślą o prywatności i bezpieczeństwie transakcji”. Żadne dane kart kredytowych czy debetowych podane na stronie nie znajdą się w obiegu reklamodawców po zakończeniu transakcji, a użytkownicy będą mogli zapisać wybraną metodę płatności. „Nie chcemy się skupiać na handlu jako takim, gdyż reklamy dostępne w naszym serwisie to najlepsze, co możemy zrobić by rozwinąć rynek e-commerce” – powiedziała w styczniu 2014 Sheryl Sandberg, Chief Operating Officer w Facebooku.

Dodatkowe źródła dochodu

Jak podaje serwis Mashable, Facebook już wcześniej testował tę funkcję, lecz nie odniósł sukcesu. Przycisk „kup” może być sposobem na wdrożenie handlu na Facebooka. Do tego samego dąży Twitter, który przejął firmę CardSpring Inc., by umożliwić użytkownikom kupowanie przez tweety zamieszczone przez sprzedawców. „Dzięki temu, na ekranach komputerów i urządzeń mobilnych można kliknąć przycisk przy reklamach czy kanałach, żeby kupić produkt bezpośrednio, bez konieczności opuszczania serwisu” –  informuje Dick Costolo, dyrektor generalny Twittera.

„Widzę to jako integralną część tego, czym Facebook ma się stać” powiedział serwisowi Mashable Biran Blau, dyrektor badawczy w frmie Gartner. „Poprzez wprowadzenie nowej funkcji, Facebook i Twitter wygenerują dodatkowe źródła dochodu – w postaci marży ze sprzedaży lub opłaty za udostępnienie funkcji. Ale dla obu serwisów o wiele ważniejsze jest przyciągnięcie tym sposobem większej uwagi użytkowników i poszerzenie niszy dla reklamodawców.

Facebook buy
Po naciśnięciu przycisku „Kup” na ekranie pojawia się formularz transakcyjny

Twitter testuje także inne funkcje, z których jedna już odniosła powodzenie – współpraca z Amazon za pośrednictwem #amazoncart.