Salon Stefanel
Salon Stefanel

– W 2014 roku planujemy otworzyć salony Stefanel w Krakowie i Trójmieście, a w kolejnych latach drugą placówkę w Poznaniu. Interesują nas lokalizacje w miastach powyżej 300 tysięcy mieszkańców – mówi w rozmowie z portalem Retailnet.pl Renata Ciszewska, dyrektor generalny Stefanel Polonia sp. z o.o.

– Prowadzimy bardzo selektywną ekspansję, nie otwieramy salonu w każdym nowym centrum handlowym. Pewną przeszkodą w rozwoju jest brak w Polsce ciekawych lokalizacji miejskich. Myślę, że docelowo powstanie w Polsce około 20 sklepów monobrandowych. Jesteśmy również otwarci na współpracę z salonami multibrandowymi.

– Aktualnie najważniejszym rynkiem dla firmy Stefanel jest rynek macierzysty czyli włoski oraz niemiecki. Oczywiście marka jest obecna w większości europejskich rynków. W ostatnim czasie największy rozwój obserwujemy w Rosji i Wielkiej Brytanii.

– Polska jest rynkiem rozwijającym się, który generuje coraz większe przychody. Naszą ofertę koncentrujemy jedynie na odzieży dla kobiet. Nie myślimy o kolekcji męskiej, z której firma zrezygnowała kilka lat temu – dodała Renata Ciszewska.

Marka Stefanel działa w Polsce od 2005 roku jako inwestycja bezpośrednia włoskiej spółki. Wszystkie sklepy zlokalizowane są w centrach handlowych m.in.: Galeria Mokotów, Złote Tarasy, CH Arkadia (Warszawa), Manufaktura (Łódź), Galeria Renoma (Wrocław), Stary Browar (Poznań), Silesia City Center (Katowice). Sieć składa się z 15 salonów monobrandowych, z czego 2 są sklepami franczyzowymi. Optymalna wielkość salonu to od 70 do 120 metrów kwadratowych

Stefanel jest włoską firmą o ponad 50-letniej tradycji, której założycielem był sprzedawca wełny oraz ubrań Carlo Stefanel. W 1970 roku spółka przeszła w ręce jego syna Giuseppe Stefanel. Pochodząca z okolic Wenecji marka ma na świecie ponad 410 salonów firmowych. W pierwszym kwartale 2014 roku spółka osiągnęła przychody netto ze sprzedaży w kwocie 44,5 mln euro.