McDonald's, fot. Shutterstock

W drugim kwartale 2014 roku przychód amerykańskiej sieci restauracji McDonald’s wyniósł 7,18 mld dolarów. Przychód okazał się niższy niż szacowano (prognoza: na poziomie 7,29 mld dolarów).

To jednak nieco więcej niż przed rokiem, gdy przychód sieci wyniósł 7,08 mld dolarów.

Sprzedaż w restauracjach McDonald’s działających co najmniej 12 miesięcy była w II kwartale bieżącego roku taka, jak w analogicznym okresie przed rokiem, choć prognozy mówiły o wzroście rzędu 0,8 proc.

Sprzedaż w Stanach Zjednoczonych spadła o 1,5 proc. (prognoza -0,3 proc.), w Europie spadła o 1 proc. (przy prognozie wzrostu 0,7 proc.), a w regionie Azji, Pacyfiku, Bliskiego Wschodu i Afryki wzrosła o 1,1 proc. (eksperci spodziewali się wzrostu o 1,5 proc.).

Przypomnijmy, sieć fast foodowych restauracji McDonald’s w I kw. 2014 roku odnotowała wzrost globalnych przychodów ze sprzedaży o 0,5 proc. porównaniu do roku poprzedniego. W Europie spółka w tym okresie zanotowała wzrosty sprzedaży o 1,6 proc. oraz zysku operacyjnego o 6 proc. Najlepsze wyniki sprzedaży osiągnęły restauracje w Wielkiej Brytanii, we Francji i w Rosji.

W tym roku sieć otworzyła 15 restauracji w Polsce, a kolejne 8 jest w budowie. Ostatnio otwarte restauracje McDonald’s w centrach handlowych w Polsce znajdują się w Galerii Amber w Kaliszu, w Galerii Siedlce. W przyszłym roku powstanie restauracja McDonald’s m.in. w Centrum Handlowo-Rozrywkowym Sukcesja w Łodzi.

Przedstawiciele McDonald’s Polska będą uczestnikami Shopping Center Forum 2014 Fall Edition.