Spadek indeksu FootFall pomimo ostatniej fazy wyprzedaży

Centrum handlowe, Shutterstock

Centrum handlowe, Shutterstock

FootFall Indeks Polska w ostatnim tygodniu spadł o 7,8 proc. w porównaniu z ubiegłym tygodniem. W skali rok do roku odwiedzalność w polskich centrach handlowych także zmalała o 3,8 proc. Skumulowana strata wyniosła 6,5 proc. – podała firma Experian.

– Frekwencja w polskich centrach handlowych w połowie lipca spadła o prawie osiem procent. Mamy za sobą pierwszą falę wyprzedaży, zaczęły się urlopy, wyjazdy, odpływ ludzi z miast, to spadł też ruch w handlu – komentują analitycy z firmy Experian.

Zdaniem analityków przed nami kilka tygodni względnego spokoju. Indeks utrzyma się na poziomie niższym w zeszłym roku w czasie wakacji, a strata skumulowana może się nieznacznie pogłębić. Wszystko to pomimo rozpoczętej już ostatniej fali wyprzedaży

Jak już informowaliśmy, frekwencja w polskich centrach handlowych w tym roku różni się od lat poprzednich. Wyniki rok do roku są słabsze o nieco ponad pięć procent. W pierwszej połowie 2014 roku odwiedzalność zmalała o sześć i pół procenta w porównaniu z poprzednim rokiem. Najlepszym miesiącem był czerwiec.

Odwiedzalność w polskich centrach handlowych bada irlandzka firma badawcza Experian plc., która prowadzi cotygodniowe badania liczby klientów w polskich centrach handlowych.

Experian zbiera dane do analiz w blisko 900 obiektach handlowych w ponad 40 krajach. Na podstawie tych badań przygotowywane są cotygodniowe raporty, na podstawie których można obserwować odwiedzalność obiektów handlowych. Dzięki nim właściciele centrów handlowych oraz ich najemcy wiedzą, jakie są preferencje klientów – ile osób odwiedza obiekt, w jakich godzinach i na jakich zasadach korzystają z parkingu.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016