boohoo.com strategia online

Firma odzieżowa Boohoo rozszerza międzynarodową działalność i wchodzi na rynek niemiecki. De.boohoo.com to już trzecia wersja językowa e-sklepu.

Niemiecka witryna Boohoo ma powtórzyć sukces odniesiony przez firmę we Francji (tu serwis uruchomiono w październiku 2013), jak i ten z Hiszpanii  (maj 2014). Na niemieckim rynku firmie przyjdzie zmierzyć się z takimi graczami jak Zalando czy ASOS.

Boohoo to młodzieżowa firma skupiająca się na grupie docelowej 16-24 lat. Uruchomienie niemieckiej witryny to kolejny krok w międzynarodowym rozwoju spółki. Pod koniec ubiegłego roku finansowego (skończył się 28 lutego 2014) zagraniczna sprzedaż firmy stanowiła już 35% ogółu i miała wartość 109.8 milionów funtów. Obecnie wartość akcji firmy to ponad 400 milionów funtów.

boohoo niemcy
Czy brytyjski detalista zdoła podbić niemiecki rynek?

Umacniając swoją pozycję na międzynarodowym rynku sklep boohoo.com ruszył z kampanią reklamową nazwaną #experience everything. By zwiększyć świadomość na temat marki ma ona również objąć Niemcy. Mahumud Kamani i Carol Kane, dyrektorzy generalni firmy, twierdzą: ” Jesteśmy bardzo podekscytowani potencjalnymi perspektywami. Wdrażamy kolejne wersje językowe, akceptujemy coraz więcej walut, rozwijamy mobilną wersję witryny”.

Optymizmu nie brakuje, bo Boohoo to firma, która już nie raz udowodniła zdolność do przesuwania granic na rynku. Ubiegłoroczne przychody netto wzrosły o 62% rok do roku, co jest było wynikiem znacznie przekraczającym oczekiwania. Właśnie dlatego szefowie firmy mówią o „dynamicznym wzroście sprzedaży w Wielkiej Brytanii oraz poza nią”. Czy następnym celem stanie się rynek polski?