starbucks strategia online

Starbucks uruchamia wirtualną czytelnie dla wszystkich klientów posiadających kartę punktową Starbucks, oraz należących do programu lojalnościowego ‚My Starbucks Rewards’.

Dziś większość kawiarni oferuje czasopisma, gazety, a czasem nawet książki które można przeglądać pijąc małą czarną. Starbucks zrobił krok na przód i stworzył coś czego na polskim rynku jeszcze nie było- wirtualną czytelnie.

Wirtualna czytelnia to strona internetowa, dzięki której książki można czytać podobnie jak za pomocą e-booków. Co miesiąc w bibliotece, Starbucks, będzie oferował pięć nowych tytułów dla swoich klientów.

Wystarczy się zalogować

Od razu po ogłoszeniu na Facebooku informacji o nowej usłudze Starbucks, klienci zaczęli zadawać pytania jak mogą skorzystać z nowej usługi oraz gdzie znajduję się link do czytelni. Aby skorzystać z wirtualnej czytelni wystarczy połączyć się z bezpłatną, dostępną we wszystkich lokalach Starbucks w Polsce siecią Wi-Fi i zalogować się przy użyciu danych ‚Starbucks Card’.

wirtualna czytelnia starbucks
Logowanie do wirtualnej czytelni

Po zalogowaniu się do strony i wybraniu danego tytułu, wybrany e-book zostaje załadowany w formie pliku pdf. Klikając w pole dokumentu uruchamiamy menu, które pozwala nam dostosować plik do naszych osobistych preferencji. Wirtualna Czytelnia oferuje wiele przydatnych funkcji. Możemy modyfikować wielkość liter i interlinii, wybrać rodzaj czcionki i styl tekstu. Ciekawą opcją jest zmiana szerokości strony oraz włączenie trybu dziennego lub nocnego. Dokonując zmian poszczególnych parametrów od razu widzimy pogląd, a gdy chcemy je anulować, wystarczy kliknąć przycisk „reset”.

Starbucks obecnie oferuje powieści, kryminały, bestsellery oraz powieści fantasy. Użytkownicy mają dostęp do do 20-30 stron lub 1-3 rozdziałów wybranej książki – ma to zachęcić do późniejszego zakupu jeśli książka przypadnie nam do gustu.

Responsywna czytelnia

W dzisiejszych czasach strony internetowe muszą być responsywne, ponieważ co raz większa liczba osób korzysta z urządzeń mobilnych do przeglądania stron internetowych. Podobnie jest z czytelnią Starbucks, która działa na wszystkich urządzeniach posiadających dostęp do sieci bezprzewodowej.

Wykorzystywanie sprawdzonych rozwiązań

W 2010 w Stanach Zjednoczonych Starbucks uruchomił po raz pierwszy swoim klientom cyfrową platformę Starbucks („Starbucks Digital Network”). Wszyscy użytkownicy, którzy zalogowali się poprzez Wi-Fi w kawiarni uzyskiwali dostęp do platformy Starbucks, na której znajdowały się wiadomości pochodzące od takich gazet jak New York Times, Wall Street Journal, oraz USA Today całkowicie za darmo. Dodatkowo, użytkownicy mogli słuchać muzyki oraz czytać książki pochodzące ze sklepu iTunes Stores oraz innych wirtualnych księgarni wykorzystujących czytnik plików HTML5.