CH Atrium Felicity

Mogłoby się wydawać, że po spektakularnym otwarciu lublińskiego Atrium Felicity w marcu tego roku właściciel tego centrum, i 22 innych obiektów w całej Polsce, może wreszcie odpocząć. Nic bardziej mylnego. Firma cały czas uważnie obserwuje to, co się dzieje na rynku i nie wyklucza w przyszłości powiększenia swojego portfolio o kolejne obiekty. O planach inwestycyjnych spółki Atrium redakcja Retailnet.pl rozmawia z Jolantą Wawrzyszuk, Head of Asset Management, Atrium Poland Real Estate Management.

Najważniejsze wyzwanie na ten rok macie już za sobą – przeprowadziliście otwarcie największego w 2014 roku centrum handlowego. Czy to oznacza, że do końca roku będzie już spokojnie?

Wręcz przeciwnie. Jako właściciel i zarządca tej wielkości portfolio, mając 23 obiekty w całym kraju, nigdy nie mamy czasu na odpoczynek. Sam fakt, że Atrium Felicity zostało otwarte w marcu, sprawia, że ostatnie miesiące były dla Atrium Poland Real Estate Management czasem intensywnej, ale i ekscytującej pracy. Nowe centrum odwiedziło już ponad 2 mln osób, teraz przyszedł czas na analizy pierwszych wyników, pierwsze informacje zwrotne od najemców czy klientów.

Co w takim razie będzie dla Atrium Real Estate kolejnym wyzwaniem?

Obecnie skupiamy się na kolejnym dużym projekcie, a mianowicie rozbudowie Atrium Copernicus w Toruniu. Centrum to powiększy się o połowę swojej obecnej powierzchni – 17 tys. mkw. i stanie się największym tego typu obiektem w mieście. Pierwsza faza tego projektu została już zrealizowana – powiększyliśmy liczbę miejsc parkingowych poprzez dobudowanie parkingu wielopoziomowego, a w pierwszym kwartale przyszłego roku zaprosimy klientów na zakupy do nowych salonów w rozbudowywanej części galerii. Jednak jako właściciel dużego i zdywersyfikowanego portfolio nie skupiamy się tylko i wyłącznie na jednym projekcie. Jednocześnie trwa komercjalizacja i rekomercjalizacja pozostałych obiektów. W kilku obiektach prowadzimy lub tez przygotowujemy się do ich modernizacji i zwiększenia ich funkcjonalności oraz użyteczności i atrakcyjności dla klientów. Podpisaliśmy szereg znaczących umów oraz otworzyliśmy kilka dużych sklepów w tym m.in. Intermarche w Galerii Kasztanowej w Pile. W tym roku centra Atrium były także miejscem wielkich akcji marketingowych, np. loterii, którą prowadziliśmy w 11 obiektach w całej Polsce.

Cały czas coś się dzieje, chyba nie możecie mówić o „chwili przerwy”?

Nieruchomości komercyjne to żywe organizmy – jeśli chcemy aby cały czas były atrakcyjne dla najemców oraz klientów – musimy w sposób nieprzerwany nad nimi pracować. W przypadku centrów handlowych faktycznie nie ma czasu na odpoczynek. Wciąż inwestujemy, modernizujemy i ulepszamy. Rynek cały czas się zmienia – zmieniają się oczekiwania i potrzeby, pojawiają się nowe trendy, konkurencja także intensywnie działa. Robimy wszystko aby być w czołówce i dostosowywać obiekty do potrzeb naszych klientów i parterów biznesowych.

Mówimy o najbliższych planach, a nawet teraźniejszych działaniach, a co w dalszej przyszłości?

Polska jest kluczowym obszarem działalności całej grupy Atrium European Real Estate. Plasuje się tu ponad 53 procent portfela nieruchomości dochodowych spółki o łącznej wartości 2 miliardów 47 milionów euro. Składają się na niego 153 aktywa. Cały czas uważnie obserwujemy to, co się dzieje na rynku i nie wykluczamy w przyszłości powiększenia naszego portfolio o kolejne obiekty.

Podczas jesiennej edycji Shopping Center Forum 2014 Atrium Poland Real Estate Management zaprezentuje całe portfolio obiektów handlowych działających w Polsce. Szczegółowe informacje na temat poszczególnych centrów handlowych udzielą przedstawiciele spółki na stoisku 6.2.