Adrian Heymans, ECC: Tajlandia – nisza do zagospodarowania

Adrian Heymans, prezes zarządu i dyrektor generalny ECC Holdings Poland

Adrian Heymans, prezes zarządu i dyrektor generalny ECC Holdings Poland

Adrian Heymans, prezes zarządu i dyrektor generalny ECC Holdings Poland / ECC Europa Centralna i Wschodnia, opowiada w rozmowie z redakcją Retailnet o powodach, dla których jego firma zdecydowała się zainwestować w budowę centrum handlowego w Tajlandii.

ECC od wielu lat działa na rynku europejskim, m.in. w Polsce. Jakie były motywy wejścia na rynek azjatycki?

Od dziesięcioleci jesteśmy pionierami w swojej branży. Gdy tylko nadarza się okazja, nie wahamy się wykonać odważnego kroku, aby zrealizować swoje wizje. Tajlandia jest tego najlepszym przykładem. Podczas jednej z wizyt w tym kraju, Dion L.J. Heijmans, założyciel ECC zauważył, że poza Bangkokiem, w Tajlandii brakuje nowoczesnych powierzchni handlowych. Nasz wybór padł na Chiang Mai, miasto które charakteryzuje się dobrą sytuacją ekonomiczną, przede wszystkim z uwagi na licznie przybywających tam turystów. Znaleźliśmy idealną lokalizację pod nowe centrum, tuż przy obwodnicy. Po 30 miesiącach, w III kwartale 2013 roku, Promenada Resort Mall Chiang Mai była gotowa przyjąć pierwszych klientów. Obiekt ma ok. 75 tys. mkw. powierzchni najmu. Można więc powiedzieć, że wejście na azjatycki rynek jest kontynuacją naszej dotychczasowej tradycji – chcemy być pionierami w tym co robimy.

Tajlandia to bardzo egzotyczny rynek. Dlaczego nie zdecydowaliście się rozwijać działalności na przykład w Rosji, na Ukrainie lub w Turcji, czyli krajach, które oferują wysoki zwrot z inwestycji?

Tajlandia od wielu lat należy do gospodarczych tygrysów Azji. Od dłuższego czasu przyglądaliśmy się temu rynkowi. Na własne oczy przekonaliśmy się, jakie możliwości daje ten kraj. Postanowiliśmy od razu przystąpić do działania. Budowa centrów handlowych to poważne przedsięwzięcie, wymaga stałej obecności zespołu naszych ekspertów. Z tego powodu nie byliśmy w stanie rozpocząć równocześnie inwestycji w innych krajach. To jednak nie oznacza, że w przyszłości nie będziemy zainteresowani inwestycjami w Rosji, na Ukrainie czy w Turcji. Na bieżąco śledzimy sytuację w tych krajach.

Promenada Resort Mall Chiang Mai

Promenada Resort Mall Chiang Mai

Tajowie wydają dużo pieniądzy w centrach handlowych?

Siła nabywcza konsumentów w Chiang Mai jest nieco niższa niż na przykład w Warszawie. Pomimo tego, patrząc z perspektywy naszego centrum Promenada Resort Mall Chiang Mai, przeciętny konsument wydaje w nim mniej więcej tyle samo, ile wynosi średnia w centrach handlowych w stolicy Polski.

Jaka jest wartość tej inwestycji?

Wartość całej inwestycji wyniosła ok. 69 milionów euro. To mniej więcej tyle samo, ile wynosi koszt budowy trzykrotnie mniejszego centrum handlowego w okolicach Warszawy.

Cały wywiad z Adrianem Heymansem będzie można przeczytać w sierpniowym numerze magazynu Shopping Center Poland.

 

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska