pinterest sprzedaż online

Serwisy społecznościowe, takie jak Facebook czy Twitter kontynuują podbój świata e-commerce. Pinterest nie pozostaje w tyle. Serwis wciąż usprawnia swoją platformę, czyniąc sieciowy biznes jeszcze lepszym.

Według ekspertów, Pinterest to medium społecznościowe o wiele większym potencjale handlowym niż Facebook. Wielu użytkowników właśnie na tej platformie szuka inspiracji do zakupów. Co więcej, wartość transakcji zawieranych za pośrednictwem Pinterest są średnio o 126% większe niż te z Facebooka.

6 sposobów wykorzystania Pinterest

Jak podał serwis ClickZ, Pinterest pracuje teraz nad rozwiązaniami, które mają pomóc sprzedawcom w łatwiejszym dotarciu do klientów. Do użycia ma  m. in. wejść funkcja podążania za marką. Użytkownicy dostaną możliwość wybrania ulubionej kategorii i subskrypcji tego, co ich interesuje. Ma to zaowocować większą widocznością wpisów wśród użytkowników, którzy zdecydowali się na tą samą subskrypcję.

Co to oznacza dla e-handlu? „Udostępnianie i podążanie za wpisami na portalu Pinterest to wielka szansa dla sieciowych handlowców”, twierdzi Andy Stevens, wiceprezes do spraw strategii i badań w firmie ShareThis. „Doprowadzi to do większego zaangażowania klientów marki. Oczywiście najbardziej zyskają ci sprzedawcy, którzy już dziś potrafią skutecznie wykorzystywać  Pinterest”, dodaje Stevens.

Kilka dni temu serwis Practical Ecommerce przedstawił 6 sposobów wykorzystania Pinterest w celach handlowych. Oprócz kompozycji samych zdjęć niezwykle ważny jest także ich rozmiar (najbardziej pożądana szerokość to 736 pikseli) oraz opis. „Obraz powinien być wyraźnie widoczny w miniaturze, która pokazuje się w widoku kanałów informacyjnych” mówi Krista Neher, CEO firmy szkoleniowej Boot Camp Digital.

Ruszają wpisy promowane

Pinterest ruszył tą samą drogą co kiedyś Facebook i wprowadza usługę wpisów promowanych (na razie jest ona dostępna tylko w USA). Reklamodawcy mają do wyboru dwa ich rodzaje: „promocyjne” lub „bogate”. Za posty „promocyjne” płaci się tylko, jeśli ktoś zdecyduje się na nie kliknąć i przejrzeć zawartość.

Za to wpisy „bogate” przyjmują formę filmiku, artykułu, przepisu bądź elektronicznego folderu i przez to są cenniejsze dla sprzedawców.

Warto też pamiętać, że marki muszą się koncentrować się na całościowym zarządzaniu tablicą Pinterest. Tablice powinny na przykład zawierać informacje o historii marki co u konsumentów wywołuje poczucie lojalności.