Dekada Brodnica
Dekada Brodnica

30 lipca 2014 rusza Dekada Brodnica – dziewiąte centrum handlowe typu convenience, które zrealizowała spółka Dekada Realty, i zarazem trzecie, które jest zintegrowane z nowoczesnym dworcem autobusowym. W ofercie obiektu znajdują się marki, takie jak Neonet, Rossmann, CCC, Ray Obuwie i Apteka Arnika.

Dekada Brodnica jest zintegrowanym centrum komunikacyjno-handlowym. Nowoczesny dworzec autobusowy obejmuje 4 zadaszone stanowiska odjazdowe oraz poczekalnię dla podróżnych wraz z kasami biletowymi i punktem informacyjnym. Węzeł komunikacyjny jest funkcjonalnie połączony z częścią handlową obiektu,

– Ze względu na bezpośrednie sąsiedztwo supermarketu Kaufland, zrezygnowaliśmy z wprowadzania do obiektu operatora spożywczego, w przeciwieństwie do tego jak to miało miejsce przy poprzednich realizacjach. Projekt od początku cieszył się dużym zainteresowaniem sieci handlowych i w krótkim czasie osiągnął 100 proc. poziom komercjalizacji – mówi Radosław Gadomski, Commercial Director BOIG Property Consulting, odpowiedzialny za wynajem powierzchni handlowej w obiekcie.

Dekada Brodnica dzięki swojemu dogodnemu usytuowaniu – w centrum miasta, u zbiegu ulic Sądowej i Sienkiewicza – obejmuje zasięgiem 75 tys. mieszkańców Brodnicy i powiatu brodnickiego. Dodatkowo, sąsiedztwo dworca autobusowego oraz popularnej drogi krajowej nr 15, spowoduje, że centrum stanie się kluczową lokalizacją handlową z punktu widzenia całego regionu.

Pierwsza tego typu inwestycja spółki Dekada Realty została otwarta w Myślenicach w 2011 roku, kolejna – w marcu b.r. w Nowym Targu. Oba obiekty od początku swojego istnienia notują stałą, wysoką odwiedzalność. Firma realizuje obecnie kolejne podobne centra handlowe, połączone z dworcami autobusowymi – m.in. w Ciechanowie, którego otwarcie zaplanowane jest na drugą połowę przyszłego roku.

– Sukces Dekady w Myślenicach oraz Nowym Targu przekonał nas, że warto inwestować w tworzenie zintegrowanych centrów komunikacyjno-handlowych. Obydwa obiekty są skomercjalizowane w 100 proc. i utrzymują odwiedzalność na poziomie 120 tys. osób miesięcznie – mówi Aleksander Walczak, prezes Dekada Realty. – Taki format centrum handlowego idealnie sprawdza się w mniejszych miejscowościach. Dekada to centrum handlowe typu convenience – czyli „wygodne”, przeznaczone do szybkich zakupów, które można zrobić przy okazji, np. po drodze z pracy albo ze szkoły, lub czekając na autobus – dodaje prezes Dekada Realty.

Format i infrastruktura centrum handlowego Dekada Brodnica, również pomogą klientom dokonywać szybkich i sprawnych zakupów – m.in. dlatego, że większość lokali jest dostępna wprost z parkingu. – Takie rozwiązanie sprawia, że klienci mogą podjechać bezpośrednio pod drzwi wybranego sklepu, w którym chcą zrobić zakupy, co dodatkowo oszczędza ich czas – podkreśla Aleksander Walczak. – Dzięki temu, obiekt jest również przyjazny osobom niepełnosprawnym i klientom z wózkami dziecięcymi.

Po otwarciu Dekady w Brodnicy przybędzie ok. 50 miejsc pracy, a miejski budżet wzbogaci się o prawie 100 tys. zł rocznie z tytułu podatku od nieruchomości oraz podatku PIT, przypadającego lokalnemu samorządowi.

Powierzchnia brodnickiej Dekady to 1770 mkw., na których mieści się 5 lokali. Centrum handlowe dysponuje również parkingiem na 40 miejsc. Wśród najemców największą powierzchnię zajmuje sieciowy elektromarket Neonet. Segment obuwniczy reprezentują marki CCC oraz salon polskiej sieci Ray Obuwie. Produkty kosmetyczno – chemiczne oferuje samoobsługowa drogeria Rossmann, a segment healthcare zagospodarowany jest przez sieciową Aptekę Arnika. Za wynajem powierzchni handlowej obiektów sieci odpowiada spółka BOIG Property Consulting.

Dekada Brodnica to już dziewiąta inwestycja należąca do sieci obiektów handlowych typu convenience shopping center. Charakteryzują się one nie tylko wygodą zakupów, ale również przemyślaną i starannie wykonaną architekturą. Projekt obiektu w Brodnicy został stworzony przez konsorcjum dwóch pracowni architektonicznych: Air Projekt i Atelier.com, a generalnym wykonawcą robót była firma Erbud SA.

Osiem obiektów sieci pod wspólną nazwą Dekada działa już w Myślenicach, Skierniewicach, Sieradzu, Żyrardowie, Olsztynie, Krakowie, Grójcu oraz Nowym Targu. Kolejne inwestycje planowane są także w Malborku, Ciechanowie, Nysie i Łowiczu. Docelowo sieć Dekada ma obejmować ok. 20 obiektów w całej Polsce.

Wszystkie projekty spółki Dekada Realty zostaną zaprezentowane podczas Shopping Center Forum 2014 przy stoisku 4.8