Szczegóły rekomercjalizacji centrum handlowego Agora Bytom na SCF 2014

Agora Bytom

Agora Bytom

Centrum handlowe Agora Bytom, które aktualnie przechodzi proces rekomercjalizacji, zostanie zaprezentowane podczas Shopping Center Forum 2014. Zarząd obiektu planuje rozszerzyć ofertę obiektu o różnego rodzaju usługi i sklepy specjalistyczne oraz zmienić proporcje poszczególnych funkcji w centrum.

O szczegółach planowanych działań będzie można porozmawiać z zarządem centrum handlowego Agora Bytom podczas Shopping Center Forum 2014 przy stoisku 2.51

– Targi Shopping Center Forum to najważniejsza impreza branżowa w kraju, więc naturalne jest to, że chcemy się pokazać i zaprezentować nasz obiekt. Agora działa już prawie przez 4 lata, zdążyła zdobyć mocną pozycję rynkową i niewątpliwie jest najważniejszym obiektem w 180-tysięcznym Bytomiu oraz jednym z najważniejszych obiektów w całej aglomeracji śląskiej. Z perspektywy wielu najemców Śląsk jawi się jako jeden z wielu rynków, niemniej ma on swoją specyfikę: duża gęstość zaludnienia, większa podaż powierzchni handlowych. Niemniej w przypadku ekspansji sieci handlowych na takim rynku, właśnie z powodu konieczności dotarcia do tak dużej liczby klientów, uzasadnienie ma większa liczba punktów. Na to na pewno chcemy zwrócić uwagę. Natomiast, wracając do okresu działalności Agory – nastąpiła zmiana sposobu ekspansji wielu sieci i sposobu weryfikacji atrakcyjności poszczególnych centrów handlowych – mówi w rozmowie z portalem Retailnet Mirosław Cechowski, dyrektor centrum handlowego Agora Bytom.

– Dla najemców liczą się twarde fakty, jeśli chodzi o wyniki. Najemcy z dużą rezerwą podchodzą do obiektów niezweryfikowanych komercyjnie, bez danych historycznych o wynikach – tak liczbie klientów, jak również obrotach. W przypadku już funkcjonujących obiektów, na podstawie obserwacji trendów i danych branżowych oraz oceny bieżącej sytuacji gospodarczej można podejmować racjonalne decyzje biznesowe, które nie są obarczone ryzykiem. My jesteśmy spokojni o przyszłość Agory – od samego początku dynamika wzrostów jest duża – zarówno jeśli chodzi o liczbę klientów, i to co najważniejsze – wzrost obrotów. Możemy się tym pochwalić i tak naprawdę to jest najbardziej uczciwe zaprezentowanie obiektu najemcy. Tak więc stosując analogię z branży nieruchomości mieszkaniowych – nie sprzedajemy przysłowiowej dziury w ziemi, a gotowy produkt, stosując tym razem analogię z branży motoryzacyjnej – z udokumentowanym przebiegiem. Zresztą – to nie jest wyłącznie nasz pomysł, a wymóg obecnego rynku – i my się z tym w pełni zgadzamy – podsumowuje dyrektor Agory Bytom.

Przypomnijmy, Agora Bytom to galeria handlowo-rozrywkowa w centrum Bytomia. Deweloperem inwestycji Agora Bytom była duńska firma Braaten+Pedersen oraz norweska Borgestad ASA. Obecnym właścicielem obiektu jest spółka Borgestad ASA, która nim również zarządza. Wartość inwestycji szacowana jest na 90 milionów euro. Powierzchnia najmu Agory Bytom wynosi 29 tys. mkw. na pięciu kondygnacjach. Obiekt oddany do użytku w 2010 roku mieści ponad 120 sklepów oraz restauracje, klub fitness, multipleks i salę widowiskową.

Reklama

Galeria Jurajska