Zakupy
Zakupy

FootFall Indeks Polska w ostatnim tygodniu wzrósł nieznacznie o 0,7 proc. w porównaniu z ubiegłym tygodniem. W skali rok do roku odwiedzalność w centrach handlowych także zmalała jednak o 2,6 proc. Skumulowana strata wyniosła 6,4 proc. – podała firma Experian.

– Na dworze tropikalne temperatury. Duża część populacji jest na urlopie lub o nim intensywnie myśli. Ci którzy mogli, wyjechali z miast. Indeks zwykle o tej porze roku jest na jednym z najniższych poziomów w roku i nie inaczej jest obecnie. Frekwencja w polskich centrach handlowych jest niska. Niebawem się nieco ożywi – twierdzą analitycy Experian.

Do nieznacznego wzrostu odwiedzalności centrów handlowych przyczynili się klienci, którzy wytrwale czekali z zakupami odzieży i dodatków na ostatnią falę wyprzedaży. Niebawem niemal we wszystkich sklepach będzie można zakupić produkty przecenione o nawet 80 procent, więc można spodziewać się więcej klientów galerii handlowych w najbliższym tygodniu.

Irlandzka firma badawcza Experian plc. prowadzi cotygodniowe badania liczby klientów w polskich centrach handlowych. Experian zbiera dane do analiz w blisko 900 obiektach handlowych w ponad 40 krajach. Na podstawie tych badań przygotowywane są cotygodniowe raporty, na podstawie których można obserwować odwiedzalność obiektów handlowych. Dzięki nim właściciele centrów handlowych oraz ich najemcy wiedzą, jakie są preferencje klientów – ile osób odwiedza obiekt, w jakich godzinach i na jakich zasadach korzystają z parkingu.