Klient galerii handlowej oczekuje rozrywki

Kino

Aż 80 proc. Polaków jako główny powód odwiedzania centrów handlowych podaje zakupy ubrań, butów i dodatków. Na drugim miejscu są zakupy spożywcze – to powód do wizyty w galerii dla 56 proc. z nas – podaje ARC Rynek i Opinie dla Galerii Jurajskiej.

Jednak już 12 proc. Polaków podaje wizyty w restauracjach i kawiarniach za główny powód odwiedzania galerii handlowych. 16 proc. odwiedza centra handlowe wyłącznie z powodu rozrywki, np. wielosalowego kina. 5 proc. Klient przychodzi do galerii po prostu, aby spędzić wolny czas – podaje w swoich badaniach ARC Rynek i Opinia.

– Dziś blisko 30 proc. klientów odwiedza galerie handlowe nie dla zakupów odzieżowych czy spożywczych. Do wizyt motywują ich oferty restauracji, kin, kawiarni, a także tzw. window shopping. To rosnący trend, który obserwujemy w polskich centrach od kilku lat. Pod tym względem nasze oczekiwania wobec galerii, stają się podobne do oczekiwań Niemców, Brytyjczyków czy Amerykanów. Chcemy robić zakupy, ale także zjeść i dobrze się bawić w centrum – mówi Piotr Myszka, dyrektor Galerii Jurajskiej w Częstochowie.

Z analizy wynika, że 10 proc. odwiedzających centra handlowe oczekiwałoby w nich więcej restauracji i kawiarni, 11 proc. chciałoby widzieć w galeriach większą ofertę rozrywkową. Rośnie także odsetek klientów zaliczanych do segmentu „rozrywkowych”. Segment ten stanowi dziś już 21 proc. klientów polskich galerii – wynika z badań ARC Rynek i Opinia dla Galerii Jurajskiej.

– Są to osoby, które w pierwszej kolejności korzystają z rozrywki i kawiarni, a zakupy np. w sklepie odzieżowym robią przy okazji. Ponad 50 proc. z nich przynajmniej raz w miesiącu odwiedza kawiarnię lub restaurację w galerii. W Galerii Jurajskiej ten segment stanowi dziś już aż 47 proc. wszystkich klientów robiących tu zakupy – mówi Piotr Myszka.

Rozrywkowy klient ponosi także większe wydatki w skali miesiąca. Miesięcznie wydaje on w centrum handlowym średnio 765 zł, z czego 115 zł przeznacza na kawiarnie i restauracje a 119 zł na rozrywkę. Dla porównania tzw. łowcy okazji skupieni wyłącznie na zakupach w sklepach odzieżowych wydają miesięcznie średnio 690 zł.

– Chociaż jest to klient rozrywkowy, to nie pomija on pozostałej części oferty galerii handlowej, najczęściej korzysta z niej całościowo, nie pomija oferty odzieżowej czy spożywczej. Do zakupów w galerii motywują go jednak inne, dodatkowe atrakcje jakie tutaj znajdzie np. wydarzenia, kawiarnie, lodziarnie, restauracje czy koncerty – dodaje dyrektor Galerii Jurajskiej.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016