płatności internetowe

Na rozwój rynku pośredników płatności internetowych ma wpływ coraz większy rozwój m-commerce. Jak twierdzi mówi Matt Komorowski, szef sprzedaży PayPal na Europę Środkową i Centralną:

Płatności online stają się naturalnym wyborem przy zakupach internetowych, które już na stałe wpisały się w codzienne zakupy dzisiejszych konsumentów. Dedykowane serwisy płatności typu PayPal, przelew bankowy, płatności NFC to najbardziej popularne sposoby dokonywania płatności bezgotówkowych. Rozwój technologiczny, którego jesteśmy świadkami sprawił, że rynek e-commerce przeistoczył się w m-commerce, oferując znacznie szerszy zakres usług.

Jedzenie przez komórkę

Serwisy płatności i urządzenia mobilne cieszą się szczególną popularnością wśród osób zamawiających jedzenie online. Według danych serwisu Foodpanda, jedna trzecia Polaków przy zamawianiu jedzenia do domu czy pracy korzysta ze smartfona czy tabletu.  Trend ten potwierdza Michał Rokosz, dyrektor generalny foodpanda w Europie Środkowej i Wschodniej:

Blisko połowa zamówień jest finalizowana za pośrednictwem serwisów płatności online. Rosnące potrzeby klientów powodują, że na rynku pojawiają się zupełnie nowe rozwiązania, które ułatwiają konsumentom dokonywanie płatności. Z przelewów bankowych korzysta co trzeci zapytany internauta, a z płatności przy odbiorze – co piąty.

Portfel w smartfonie

Jak wynika z danych serwisu Foodpanda, w czerwcu 2014 udział płatności online wynosił 46%. Oznacza to prawie 8% wzrost w ciągu ostatnich sześciu miesięcy. Wraz ze wzrostem płatności online, rośnie liczba zamówień składanych przez aplikację mobilną. W grudniu 2013 roku wynosiły one niespełna 9%, natomiast w czerwcu 2014 roku stanowiły już ponad 15% wszystkich zamówień w serwisie.