E-commerce

Właściciele sklepów internetowych wciąż szukają nowych technik zdobywania klientów. Szczególnie tych, którzy wciąż najbardziej wierni są tradycyjnym zakupom w centrach handlowych. Badanie przeprowadzone przez Shop.org i Forrester Research udowadniają, że aż 85 proc. ankietowanych sprzedawców uznaje, że w poszukiwaniu klientów najbardziej efektywną formą promocji jest marketing w wyszukiwarkach.

Kolejno właściciele sklepów online wskazywali ruch organiczny (41proc. ankietowanych), reklamy online przekierowujące na witrynę sklepu (29 proc.) i akcje e-mail marketingowe (15 proc.). 19 proc. respondentów utrzymuje, że płatne wyszukiwanie pochłonęło ponad 50 proc. ich marketingowego budżetu.

Zdaniem Vicky Centrell, dyrektor wykonawczej Shop.org, handlowcy powinni sięgać też poza płatne środki promocji – mimo, że płatne są bardziej skuteczne. Tylko w ten sposób można bliżej poznać potrzeby swojego klienta.

Badanie pokazało też zaskakującą wysoką popularność reklam graficznych. Autorzy raportu twierdzą nawet, że reklamy graficzne są w fazie czegoś w rodzaju renesansu.

Coraz więcej sprzedawców docenia też siłę mediów społecznościowych. Sucharita Mulpuru, czołowy analityk w firmie Forrester uważa, że powrót reklam graficznych do łask, czyni media społecznościowe idealnym miejscem do pozyskiwania klientów e-sklepów. – Portale społecznościowe to w rzeczywistości nowe media do umieszczania reklam. I to jest najprostsze wytłumaczenie rosnących budżetów reklamowych lokowanych w social mediach – tłumaczy Mulpuru.

Najbardziej wartościowi klienci trafiają do e-sklepów w wyniku ruchu organicznego. Potwierdza to inne badanie przeprowadzone w 2013 roku przez firmę Custora. Tacy klienci są najbardziej lojalni i wydają najwięcej w danym sklepie online. Dalej pod względem wartości dla sprzedawcy plasują się klienci pozyskani dzięki usłudze Pay Per Click oraz kampanii e-mail marketingowych.