IMS wpływ muzyki na sprzedaż

 

Przez ponad 3 lata cyklicznych badań IMS zebrał ponad 20 tysięcy odpowiedzi na pytania dotyczące funkcji i postrzegania muzyki w miejscu sprzedaży


– Biznes wymaga od IMS-u, firmy zajmującej się od ponad 14 lat wykorzystaniem zmysłów w procesie budowania atmosfery w miejscu sprzedaży – dowodów. Najpierw musimy mądrze wykorzystać emocje i uczucia do tworzenia klimatu miejsca,  co samo w sobie nie jest proste jeżeli chcemy zrobić to dobrze, a potem musimy to jeszcze zmierzyć oddziaływanie – mówi Wojciech Grendziński, dyrektor handlowy IMS.

Przez ponad 3 lata cyklicznych badań IMS zebrał ponad 20 tysięcy odpowiedzi na pytania dotyczące funkcji i postrzegania muzyki w miejscu sprzedaży. Wiek, płeć, miejsce zamieszkania a nawet poziom wykształcenia – wszystko ma znaczenie. Najważniejsza informacja wynikająca z tych badań to fakt, że ponad 90 proc. pytanych postrzega muzykę jako zdecydowanie lub raczej niezbędną w miejscu sprzedaży. – Ktoś może powiedzieć : „mają własne badania aby uwiarygodnić swoją usługę”. Odpowiem: „Oczywiście, że tak ale mogę skierować do tysięcy badań, które dostępne są na świecie.”  Jedno z ciekawszych to badanie z roku 2007 przeprowadzone przez Uniwersytet w Bretanii, które stwierdza, że muzyka ma wpływ – na długość pobytu w obiekcie, na poziom wydatków, a nawet na wybór towaru! Przeprowadzone w sklepach z winem testy pokazały, że rodzaj muzyki ma wpływ na wybór wina – na przykład muzyka niemiecka powodowała wzrost sprzedaży win niemieckich we francuskich sklepach – mówi Wojciech Grendziński.

IMS postanowił skorzystać z nowych metod badawczych, które wykorzystują najnowsze rozwiązanie technologiczne. Aby klienci poczuli się pewniej w procesie inwestowania pieniędzy w usługę IMS firma przebadała swoje dwie usługi metodą neuromarketingową. – W celu jak najprostszego określenia różnicy pomiędzy starą a nową metodą powiem tak: przestaliśmy rozmawiać z badaną jednostką. Ona przemawia do nas bez użycia słów, nie odpowiada na żadne pytania – robi to mózg badanego zanim pojawia się proces myślenia, który gotowy jest w każdym momencie zastosować „ściemę”, „zmyłkę” czy też półprawdę. Najświeższe badania, które IMS zamówił w firmie Bioscope w styczniu 2014 roku dotyczyło postrzegania oddziałów jednego z największych banków w Polsce. Porównaniu zostały poddane te same obiekty – w pierwszej fali badania nie były uzbrojone w usługi IMSu, a w drugiej fali zostały o nie doposażone. Oceniane były atrybuty placówki oraz materiały video związane i niezwiązane z badanym obiektem. Celem badania było sprawdzenie jak te same materiały są postrzegane  poprzez klienta w dwóch różnych sytuacjach: ciszy i braku zapachu oraz dopasowanej muzyki i aromatu do preferencji klienta, które IMS przygotował specjalnie do badań z myślą o klientach danego banku. Ponad 90 proc. odpowiedzi udzielanych przez mózg klienta w atmosferze zbudowanej przez IMS, wskazało na wyższą ocenę. Uszyta na miarę muzyka i idealnie dobrany zapach spowodowały, że postrzeganie obiektu jest lepsze, co w dalszej perspektywie musi przełożyć się na dłuższy pobyt i większe zadowolenie z usługi. Na tak konkurencyjnym rynku jakim są usługi bankowe, ta delikatna przewaga może być kluczowa – mówi Wojciech Grendziński.

Spółka Internet Media Services SA (IMS) świadczy od 10 lat usługi z zakresu marketingu sensorycznego w Polsce. Działając w segmencie mediów i nowoczesnych technologii, wykorzystuje techniki umożliwiające kreowanie nastroju i wywieranie wpływu na zachowanie klienta. Przedstawiciele firmy zaprezentują swoje usługi podczas SCF 2014 Fall Edition przy stoisku 1.1.