Lipiec w Komputroniku należał do e-commerce

Komputronik Megastore

Komputronik SA we wstępnych danych o działalności handlowej w lipcu 2014 roku, czyli czwartym miesiącu roku obrachunkowego 2014, osiągnął w ujęciu jednostkowym szacunkowy zysk handlowy ze sprzedaży towarów i usług o wartości około 10,1 mln zł, wobec 8,7 mln zł w analogicznym okresie zeszłego roku, co stanowi wzrost o 16,1 proc.

– Lipiec, a tym samym rozpoczęte wakacje, to czas urlopów i dużej mobilności, jednak na naszym przykładzie widać, że również okres zakupowy. Polacy chętnie wymieniają sprzęt elektroniczny, poszukują nowinek technicznych. Z danych wynika, że szczególnie dużą popularnością cieszy się kategoria smartfonów. Przewidujemy, że zainteresowanie tym asortymentem nie będzie słabło również w kolejnych miesiącach, w okresie Back To School – mówi Wojciech Buczkowski, prezes Zarządu Komputronik SA.

– Ostatni miesiąc niewątpliwie należał do sprzedaży internetowej. Ten kanał dystrybucji w ostatnim okresie rośnie bardzo dynamicznie. Komputronik wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rynku stara się stale rozwijać kanał e-commerce, oferując klientom kolejne udogodnienia, atrakcyjne cenowo oferty i akcje promocyjne. Oczywiście w ramach naszych planów nie zapominamy o klientach, którzy preferują zakupy w sklepach stacjonarnych, które również odnotowują poprawę sprzedaży – dodał Wojciech Buczkowski.

We wstępnych danych pochodzących z systemów sprzedaży uwzględniono prognozy dotyczące otrzymania bonusów, premii posprzedażnych, nie uwzględniono natomiast funduszy marketingowych od producentów na częściowe refinansowanie działań promocyjnych.

Komputronik, dystrybutor sprzętu IT, jest notowany na warszawskiej giełdzie od 2007 roku. Spółka wchodzi w skład grupy kapitałowej Komputronik, do której należy również Komputronik Biznes sp. z o.o., Komputronik API sp. z o.o., Benchmark sp. z o.o., Idea Nord sp. z o.o., Movity sp. z o.o., a także czeska spółka K24 s.r.o. i niemiecka Komputronik GmbH.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016