e-commerce sprzedaż internetowa

Niskie ceny, wygoda zakupów i profesjonalizm sklepu – to najważniejsze czynniki mające wpływ na wybór e-sklepu przez konsumentów. Takie wnioski płyną z badania E-commerce Track realizowanego przez IRCenter i SW Research.

 

  • Cena – to najważniejszy powód docenienia sklepów. Internauci doceniają e-commerce za niskie ceny zwłaszcza w okresie świątecznym. W tym kontekście za niskie ceny doceniane są najczęściej Allegro i Tablica / OLX.
  • Wygoda zakupów – drugi najważniejszy czynnik oceny sklepów – jest związany z szybkością realizacji zamówień i dostępnym asortymentem. Podobnie do ceny – ten czynnik jest szczególnie istotny w trakcie robienia zakupów świątecznych. Za najbardziej wygodne uważane są sklepy: Dbam o Zdrowie i EMPiK.
  • Profesjonalizm – czyli jakość oferowanych produktów, informacje na ich temat i bezpieczeństwo transakcji – to wymiar niezbyt zależny od sezonowości. Za najbardziej profesjonalne uznawane są: Allegro i Dbam o Zdrowie.
  • Promocje – wpływają na ocenę sklepów tylko wśród 25% ich użytkowników. Promocje są szczególnie istotne w okresie zarówno zimowym, jak i letnim. Za promocje doceniane są: e-sklep Tesco i Matras.
  • Doradztwo sprzedawców – Internauci najrzadziej doceniają sklepy za doradztwo sprzedawców (co doceniają głównie panowie – w kontekście militiaria.pl i Komputronika).

Ulubione e-sklepy polaków

Użytkownicy portalu Dbam o Zdrowie są najbardziej zadowoleni z korzystania ze sklepu internetowego tego serwisu. Ta właśnie e-apteka wypada najlepiej w kategorii ‚Wygoda Zakupów’ (41% ankietowanych).

Wysoko w rankingu znalazł się też serwis Allegro. Internauci doceniają fakt, że można tu znaleźć produkty po atrakcyjnych cenach. Pod tym względem aż 74% ankietowanych najlepiej oceniło serwis aukcyjny. Natomiast ocena profesjonalizmu sklepu (57% wskazań) obniża odrobinę całościowy wynik.

Również Empik zebrał wysokie noty w większości kategorii – silną stroną sklepu jest wygoda zakupów (37%) i profesjonalizm. Najmniej kupującym w e-sklepie Empiku podoba się poziom cen.

Powiększ obraz

najlepiej oceniane

Celem projekt  E-commerce Track było zbadanie zachowania internautów korzystających z najbardziej popularnych kanałów sprzedaży oraz natężenie zjawiska ROPO  (sprawdzam online, kupuję offline) . Badanie prowadzono od listopada 2013 do czerwca 2014.