Serenada
Serenada

Budowa Centrum Handlowego Serenada w Krakowie rozpocznie się na początku października. Wtedy planowane jest uroczyste wmurowanie kamienia węgielnego. Budowa Centrum potrwa dwa lata od wbicia pierwszej łopaty. Pierwsi klienci odwiedzą Serenadę jesienią 2016 roku.

Centrum jest wynajęte w ponad 40 proc. Realne wydaje się dzisiaj osiągnięcie poziomu 60–70 proc. najmu przed startem prac budowlanych. Umowa z operatorem spożywczym jest już podpisana. Będzie nim sklep delikatesowy Piotr i Paweł – marka ta zadebiutuje w Krakowie. Serenada będzie opierać się głównie na ofercie modowej. 80 proc. najemców będzie pochodziło z tej branży. Oferta handlowa centrum zostanie uzupełniona o sklepy z wyposażeniem domu oraz sport i rozrywkę.

Centrum Serenada powstanie na terenie krakowskiego obszaru Olsza na granicy trzech krakowskich dzielnic: Mistrzejowic, Prądnika Czerwonego i Czyżyn-Rakowic. Serenada zostanie silnie zintegrowana z miejscem, na którym powstanie. Obok mieści się hipermarket z małą galerią usługową, park wodny, 12-ekranowe Multikino, Obi, stacja benzynowa, McDonald’s i hotel. W pobliżu brakuje dobrej oferty fashion i uzupełnienia oferty foodcourtowej. Centrum będzie zatem komplementarne do działających w sąsiedztwie obiektów. Powstanie tam największy w Krakowie zespół handlowo–rozrywkowy o powierzchni ponad 100 tys. mkw. Miejsce to już obecnie generuje ruch na poziomie 8 mln odwiedzających rocznie. Serenada, dzięki swojemu wyjątkowemu designowi i ofercie nada temu miejscu nowoczesny charakter. W sposób znaczący zwiększy też jego atrakcyjność.

– Nie należy rozpatrywać Serenady jako obiektu wolnostojącego, ale jako kolejną inwestycję w intensywnie rozwijającej się strefie – mówi Maciej Kiełbicki, dyrektor zarządzający Mayland. – Mam na myśli obszar Olszy, który przeznaczono na rozwój nowoczesnej tkanki miejskiej – usługowej, handlowej, rozrywkowej. Powstała tu Specjalna Strefa Ekonomiczna (Krakowski Park Technologiczny), a teren Olszy intensywnie się rozwija. Oprócz istniejących obiektów – centrum handlowego, aquaparku, multipleksu oraz biurowców, powstaną tu wkrótce kolejne – jest zaplanowana realizacja biurowca Futuro, a także osiedla mieszkaniowego przy ul. Bohomolca – w sąsiedztwie naszej inwestycji.

Serenada powstanie w części Krakowa, gdzie mieszka 70 proc. populacji miasta i gdzie gęstość zaludnienia jest najwyższa. Mieszkańcy mają tutaj do dyspozycji jedynie połowę dostępnej w mieście powierzchni handlowej, a jej nasycenie jest znacząco mniejsze niż w innych dzielnicach. Ta dysproporcja sprawia, że rejon ten jest doskonałą lokalizacją dla nowych obiektów handlowych. Położenie przyszłego centrum w sąsiedztwie ulic Dobrego Pasterza i gen. Bora-Komorowskiego oraz przy głównej osi komunikacyjnej Krakowa powodują, że Serenada znajdzie się w strefie 15 min. dojazdu autem dla 500 tys. mieszkańców, czyli praktycznie całej lewobrzeżnej części Krakowa. To oznacza, że strefa oddziaływania to milion mieszkańców, a szacowany rynek konsumencki wynosi 2,33 mld euro.

Na uwagę zasługuje fakt, że w Serenadzie powstanie największa w mieście strefa gastronomiczna. Dzięki temu centrum przyciągnie nie tylko rodziny z sąsiadujących dzielnic, ale również klientów z pobliskiego parku biznesowego. Osiedla położone w bezpośrednim sąsiedztwie Serenady zamieszkuje ponad 100 tys. mieszkańców. Dogodny dojazd do Serenady będą mieć mieszkańcy centrum miasta oraz Nowej Huty. Planowana linia krakowskiego metra będzie miała jeden ze swoich przystanków tuż przy centrum, pod rondem Barei.

Jest to teren byłej fabryki prefabrykatów do budownictwa w wielkiej płycie, który w pierwszej fazie wymaga gruntownej rekultywacji. Pozwoli to jednak w pełni wykorzystać potencjał zdegradowanego poprzemysłowego terenu, gdzie nie mogłoby powstać wiele innych inwestycji. Autorem projektu architektonicznego projektu jest pracownia architektoniczna AMC Chołdzyński.

Serenda jest jednym z wielu projektów spółki. Mayland ma duże doświadczenie na rynku retail. Firma stawiała pierwsze kroki w biznesie jeszcze w latach ’90. Dlatego chętnie pomaga dzisiaj innym deweloperom i inwestorom w komercjalizacji i zarządzaniu dużymi obiektami handlowymi. Bardzo skuteczny i sprawny zespół zajmujący się w Mayland komercjalizacją rozpoczął współpracę ze spółką PA Nova przy projekcie w Jaworznie – jest co-deweloperem centrum, a głównym zadaniem zespołu jest wsparcie w procesie komercjalizacji i doradztwo. Firma planuje rozwijanie usług komercjalizacji w połączeniu z doradztwem na etapie konceptu i optymalizacji projektów.

Inwestorem projektu jest Mayland Real Estate sp. z o.o. Przedstawiciele spółki będą uczestnikami Shopping Center Forum 2014 Fall Edtion. Swoje projekty zaprezentują przy stosiku 2.5.