Uruchomiona na początku sierpnia 2014 handlowa galeria internetowa Supersam.pl jest projektem skierowanym do detalistów z branży FMCG, którzy nie zadebiutowali jeszcze w sprzedaży internetowej. Dzięki tej platformie mogą ją rozpocząć szybko i  tanio. Projekt zakłada przede wszystkim wykorzystanie modelu click and collect.

Internetowa platforma sprzedażowa Supersam.pl uruchomiona została 8 sierpnia 2014. Sklepy zainteresowane współpracą mogą zarówno sprzedawać swoje produkty za pośrednictwem galerii, jak i otworzyć sklep pod własną domeną. Obecnie w Supersam.pl dostępne są produkty z blisko 30 sklepów, kolejnych 50 czeka na podpisanie umowy i uruchomienie działalności e-commerce. Do tej pory zintegrowano m.in. sklepy pod szyldami marek: Odido, Chata Polska, Rabat Detal czy Kosmeteria.

Własna baza produktowa

Jak twierdzi pomysłodawca i właściciel Supersam.pl Tomek Kwieciński, główną zaletą serwisu jest to, że sprzedaż można rozpocząć bardzo szybko. Nowy sklep może dołączyć do platformy i założyć swoją galerię w ciągu 24 godzin. „Jest to możliwe dzięki temu, że posiadamy własną, rozbudowaną bazę produktów z kategorii FMCG. Omijamy więc najbardziej żmudny etap tworzenia sklepu internetowego. Sklepy nie muszą wkładać żadnej pracy w integrację bazy ofertowej. Jedynym obowiązkiem po stronie sprzedawcy jest przygotowywanie dla klienta zamówień, które odbiera osobiście w sklepie.” – mówi Tomek Kwieciński.

Dostawy obowiązkiem sprzedawcy

Supersam.pl stawia przede wszystkim na odbiór osobisty tego samego dnia. Sklepy mogą również zdecydować się na dostarczanie towaru do klienta, jednak muszą sami zapewnić logistykę dostaw. Jak zapewnia Tomek Kwieciński, w przyszłości nastąpi integracja usług logistycznych dla całej platformy.

supersam.pl
W tej chwili w Supersam.pl dostępne są produkty z blisko 30 sklepów

Platforma Supersam.pl to autorski pomysł Tomka Kwiecińskiego, również oprogramowanie jest własne. Jak zapewnia twórca, chodziło o to, aby platforma była dostosowana do potrzeb branży FMCG. W momencie uruchomienia sprzedaży następuje integracja stanów magazynowych, jednak technologia tej integracji pozostaje tajemnicą biznesową Supersam.pl.

Niedługo sklepy większych sieci

Jak zapewnia Tomek Kwieciński, platforma zamierza współpracować zarówno z mniejszymi lokalnymi sklepami, jak też z dużymi sieciami i sprzedawcami internetowymi. Obecnie prowadzone są rozmowy z kilkoma dużymi sieciami, dzięki nim do serwisu ma dołączyć ok. 600 sklepów. Obecnie finalizowane są również rozmowy z dostawcą usług płatniczych.

Supersam.pl zamierza do końca sierpnia wprowadzić system ocen dla użytkowników, co ma zmobilizować sklepy, które decydują się na tę opcję, do zapewniania sprawnych dostaw. Platforma prowadzi też dla sklepów marketing kontekstowy, proponując np. zestawy produktów na specjalne okazje. Jak twierdzi Tomek Kwieciński, dalekosiężnym celem jest stworzenie nieformalnej franczyzy wokół sklepu online i pokazanie, że sklepy tradycyjne mają równie tanią i atrakcyjną ofertę jak duże sieci.