Salon Lancerto wykonany przez Forbis Group
Salon Lancerto wykonany przez Forbis Group

Wiele marek przeszło w ostatnim czasie znaczące zmiany, głównie na poziomie strategii marketingowych, a jednym z elementów tych przemian jest zmiana wyglądu salonów. W dzisiejszym konsumpcyjnym świecie znaczenie ma już nie tyle sam produkt, co marka – jej wizerunek, wizja, tożsamość i sposób w jaki komunikuje się z otoczeniem. Poza produktem, pierwszym miejscem styczności jest salon sprzedaży. Dlatego nowe strategie marketingowe wielu marek, w tym polskich, najwyraźniej widać po zmianie wyglądu butików. O tym trendzie wśród rodzimych firm odzieżowych mówią przedstawiciele firmy Frobis Group, która oferuje rozwiązania projektowe dla branży retail m.in. sieci modowych.

Do niedawna wnętrza salonów wielu polskich marek były poprawnie zaaranżowanymi estetycznymi powierzchniami, które jednak nie wyróżniały się niczym szczególnym. Wiele marek przeszło w ostatnim czasie znaczące zmiany, głównie na poziomie strategii marketingowych, a jednym z elementów tych przemian jest zmiana wyglądu salonów. Przykładów jest wiele – Lancerto, Potis&Verso czy Essenza Man.

Najbardziej spektakularną przemianą ostatnich miesięcy był zrealizowany w zeszłym roku nowy shop concept dla marki Lancerto. Właściciel marki oczekiwał przyjaznego klimatycznego wnętrza o męskim charakterze. Stworzony przez naszych architektów nowy koncept nadał mu wyrazistości i indywidualnego charakteru. Dzięki nawiązaniu do męskiego świata – wprowadzeniu motywu lotnictwa, udało się osiągnąć taki efekt.

Także inna marka z modą męską postawiła na zdecydowane kroki i stworzenie wyrazistego konceptu z charakterystycznym motywem przewodnim – Essenza Man. – W tej realizacji wykorzystano motywy związane z typowo męskim światem – motoryzacją. Sklep wykończono w ciemnych, neutralnych barwach, na ścianach pojawiły się grafiki przedstawiające motocykle, a do dekoracji wykorzystano opony – mówi Marcin Powierza, dyrektor zarządzający Forbis Group.

Salon Essenza Man, fot. Forbis
Salon Essenza Man, fot. Forbis

Nie tylko męskie marki odzieżowe z rodzimego podwórka potrzebowały odświeżenia w postaci zmiany wyglądu butików. Damską marką odzieżową made in Poland, która rewitalizację butików powierzyła Forbis Group, jest Potis&Verso. Marka stawiając na nieco bardziej ekskluzywny look i chcąc trafić do wymagających kobiet, musiała również odmienić swoją identyfikację wizualną. Butiki przeszły transformację, stały się eleganckie, minimalistyczne, wykorzystane zostały jedynie naturalne materiały i stonowane kolory, dzięki czemu salony sprzedaży przywołują na myśl te z włoską modą z wyższej półki.

Lifting polskich marek to wyraźnie zaznaczający się trend sektora retail. Chcąc nadążyć za dynamicznym rynkiem i trafiać do coraz szerszych grup odbiorców, polskie sieci odzieżowe podejmują coraz odważniejsze działania, które pozwalają im umacniać swoją pozycję i sprawiają, że stają się atrakcyjne. A tym co przyciąga wzrok na pierwszy rzut oka, obok samego produktu, jest otoczenie sprzedaży – salon.