foodpanda McDonald's nocne dostawy

Firma foodpanda otrzymała rekordowe dofinansowanie w wysokości 60 mln dolarów. Jest to kolejne, znaczące wsparcie dla właściciela serwisu pozwalającego zamawiać posiłki za pomocą aplikacji mobilnej

Pozyskane środki zostaną przeznaczone na wzmocnienie pozycji w krajach, w których dostępna jest usługa. Dofinansowanie w wysokości 60 milionów dolarów pochodzi od grupy inwestorów, w tym od Falcon Edge Capital oraz właściciela serwisu, firmy Rocket Internet. Łącznie, od początku istnienia, foodpanda pozyskała już ponad 100 mln dolarów na rozwój.

Rozwój na globalnych rynkach

Ralf Wenzel, globalny dyrektor zarządzający foodpanda, podkreśla: „Cieszy nas to, że inwestorzy wierzą w naszą markę i widzą w niej duży potencjał. Pozyskane fundusze zostaną skierowane na rozwój w krajach, w których już działamy. Naszym celem jest utrzymanie pozycji globalnego lidera rynku, tworząc najbardziej wygodny system zamawiania posiłku z dostawą”.

Dodatkowo, fundusze pozwolą foodpanda wzmocnić swoją obecność na wszystkich rynkach w których działa czyli: w Azji, Afryce, Europie Wschodniej, Bliskim Wschodzie oraz Ameryce łacińskiej za nim inne większe i lepiej finansowane firmy wejdą na te rynki.

Foodpanda w Polsce

W Polsce serwis działa od 2013 roku i współpracuje z ponad 1 500 restauracjami, w tym z siecią McDonald’s, z którą testuje usługę – McDonald’s w Dostawie. Środki, które trafią do polskiego oddziału przeznaczone będą przede wszystkim na rozwój usługi, a także ekspansję na nowe miasta.

„Dzięki finasowaniu będziemy mogli pojawić się w nowych lokalizacjach, a jednocześnie rozwijać ofertę w miastach, w których już działamy. Pozyskane fundusze zostaną też przeznaczone na podniesienie i tak wysokiego już standardu obsługi klienta w naszym serwisie. Cele, które sobie postawiliśmy są ambitne i dodatkowe fundusze pomogą nam je osiągnąć” – mówi Michał Rokosz, dyrektor zarządzający foodpanda na rynki CEE.

Na razie nie wiadomo, jaka część dofinansowania trafi do Polski.

W czerwcu bieżącego roku foodpanda przejęła rosyjskiego lidera rynku zamówień jedzenia online – Delivery Club. W lipcu natomiast wprowadziła nową wersję aplikacji mobilnej, która pozwala użytkownikom w sposób jeszcze bardziej intuicyjny zmawiać posiłki z dostawą.