FootFall: spadek odwiedzalności centrów handlowych utrzyma się do końca roku

Fot. Shutterstock

Jak poinformowała firma badawcza Experian, wskaźnik odwiedzalności w całym miesiącu lipcu zanotował spadek średnio o 6 proc., co okazało się zgodne z przewidywaniami analityków.

– Ostatni tydzień lipca nie zaskoczył. Frekwencja w polskich centrach handlowych zatrzymała się na niskim poziomie. Środek lata, upały, urlopy i wakacje powodują, że niewiele się dzieje w handlu. Przed nami jeszcze dwa tygodnie zastoju, po którym przyjdzie pierwsze ożywienie – informują analitycy Experian.

– Wyniki całego lipca również pokryły się z przewidywaniami. Mogliśmy zauważyć spadki we wszystkich trzech porównaniach i dynamikę słabszą niż rok temu. Wiele wskazuje na to, że strata skumulowana utrzyma poziom sześciu procent do końca roku – dodają.

FootFall Indeks Polska jak informowaliśmy w ostatnim tygodniu spadł aż o 8,5 proc. w porównaniu z ubiegłym tygodniem. W skali rok do roku również odwiedzalność w centrach handlowych była niższa o 6,5 proc.

Irlandzka firma badawcza Experian plc. prowadzi cotygodniowe badania liczby klientów w polskich centrach handlowych. Experian zbiera dane do analiz w blisko 900 obiektach handlowych, w ponad 40 krajach. Na podstawie tych badań przygotowywane są cotygodniowe raporty, na podstawie których można obserwować odwiedzalność obiektów handlowych. Dzięki nim właściciele centrów handlowych oraz ich najemcy wiedzą jakie są preferencje klientów – ile osób odwiedza obiekt, w jakich godzinach i na jakich zasadach korzystają z parkingu.

 

Reklama

Galeria Jurajska