zara inditex e-handel e-commerce

Hiszpański gigant odzieżowy Inditex planuje wykorzystać  innowacyjny system monitoringu ubrań. Wszytko w celu poprawienia jakości obsługi klienta oraz szybkości logistyki.

Podczas dorocznego walnego zgromadzenia dyrektor generalny firmy Iditex ujawnił plany firmy związane z wdrożeniem technologi RFID (Radio-frequency identification).  Technologia wykorzystuje fale radiowe do przesyłania danych. Ma to służyć między innym do przekazywania informacji oraz monitorowaniu towarów od magazynów logistycznych aż po końcowego odbiorcę.

Śledzenie produktów

Technologia RFIS pozwoli detalistom na precyzyjną identyfikacją poszczególnych produktów. Stanie się to  możliwe dzięki chipom zainstalowanym w metkach. Takie rozwiązanie sprawi że dystrybucja jak i zarządzanie poszczególnymi produktami stanie się jeszcze prostsze i dokładniejsze. Co więcej, firmy będą miały możliwość monitorowania poszczególnych sztuk ubrań, więc łatwiej będzie znaleźć brakujący rozmiar dla naszych klientów.

Korzyści rozwiązania

System RFID koduje każdy produkt już w centrum logistycznym firmy. Ułatwia to np. domawianie brakujących sztuk, ponieważ zawsze dokładnie wiadomo jakich produktów brakuje na półkach. Co więcej, dokładnie widać jakie ubrania powinny zostać wysłane do sklepu w celu uzupełnienia stanów magazynowych. Technologia może też być wykorzystywana do szybkiej lokalizacji rozmiarów, zarówno online jak i w sklepach stacjonarnych. Klienci nie spotkają się już z odpowiedzią „została gdzieś jedna sztuka ale nie możemy jej zlokalizować”, co znacznie usprawni obsługę klienta.

Zara jako pierwsza

Firma odzieżowa Zara jako pierwsza skorzysta z nowej technologii. Wszystkie centra logistyczne oraz 700 sklepów już przeszło odpowiednią adaptację. Zara planuje pełną integracje wszystkich swoich sklepów oraz magazynów z systemem RFID do końca 2016 roku.

Dla dyrektora generalnego firmy Inditex, Pablo Isli, pełna implementacja technologii jest obecnie priorytetem. „Wprowadzenie rozwiązania do innych sklepów, należących do grupy Inditex, jest obecnie najważniejszym celem, nowe rozwiązanie zmieni funkcjonowanie całej grupy Inditex” – mówi Isla.

Inditex to firma odzieżowa pochodząca z Hiszpanii. Posiada 6,249 sklepów w 86 krajach. Flagową marka Inditexu jest Zara, której pierwszy sklep powstał w 1975 roku. Pozostałe marki to Pull&Bear, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home, Massimo Dutti oraz Uterqüe.