Shutterstock

Firma badawczo-szkoleniowa Sana Consulting, na zlecenie wydawcy magazynu Shopping Center Poland oraz portalu Retailnet.pl, przeprowadziła badanie polskich centrów handlowych pod kątem doświadczeń zakupowych. Wyniki badania, które miało charakter „mystery shopping”, zostaną opublikowane 1 września br. w specjalnym, targowym wydaniu miesięcznika Shopping Center Poland.

Sana Consulting specjalizuje się w praktycznym zastosowaniu psychologii zachowań konsumenckich w środowisku zakupowym. Badaniem zostało objętych 150 największych obiektów handlowych w Polsce charakteryzujących się największą powierzchnią i największą odwiedzalnością, która została potwierdzona przez reprezentatywną grupę mieszkańców każdego z województw w pierwszym etapie projektu badawczego.

Wśród badanych Galerii Handlowych znalazły się miedzy innymi: CH Atrium Biała, CH Alfa, Galeria Sfera, Gemini Park Bielsko-Biała, Dom Mody Drukarnia, Galeria Pomorska, Galeria Jurajska, Galeria Bałtycka, CH Manhattan, CH Riviera, Klif Gdynia, CH 3 Stawy, Galeria Katowicka, CH Plejada, CH Silesia City Center, Galeria Echo Kielce, Galeria Korona Kielce, Galeria Kazimierz, Bonarka City Center, Galeria Bronowice, Galeria Krakowska, CH Port Łódź, Galeria Łódzka, Manufaktura, Lublin Plaza, Atrium Felicity, Solaris Center, Galeria Mazovia, Centrum Handlowo-Rozrywkowe Poznań Plaza, Galeria Malta, Poznań Główny City Center, Stary Browar, Galeria Słoneczna, City Center Rzeszów, Galeria Graffica, Millenium Hall, Galaxy, Galeria Kaskada, CH Atrium Copernicus, CH Toruń Plaza, CH Arkadia, CH Atrium Promenada, CH Atrium Reduta, CH Blue City, CH Atrium Targówek, CH Warszawa Wileńska, Galeria Mokotów, Dom Mody Klif Warszawa, CH Plac Unii, CH Sadyba Best Mall, CH Wola Park, Złote Tarasy, CH Janki, Galeria Dominikańska, Magnolia Park, Pasaż Grunwaldzki czy Renoma.

W pierwszej kolejności wyselekcjonowano do badania największe i najchętniej odwiedzane przez klientów galerie handlowe (footfall – centrum handlowe najchętniej odwiedzane przez mieszkańców danego regionu), a następnie zostało zadane pytanie, które centra handlowe są najbardziej popularne w danym mieście (top of mind wśród lokalnych konsumentów).

Metodologia badawcza została skonstruowana w oparciu o badanie Tajemniczego Klienta, które ma charakter eksperymentu naturalnego odzwierciedlającego faktyczne doświadczenia klienta przychodzącego do centrum handlowego. Metodologia objęła wieloaspektową ocenę działania galerii handlowej oraz placówek handlowo-usługowych zlokalizowanych na jej terenie.

Następnie wynik badania porównano do prestiżowych europejskich i światowych centrów handlowych, między innymi: Harrods – Londyn, Emporium Shooping Complex – Bangkok, Mall of the Emirates – Dubai, Isetan Shinjuku – Tokyo, Plaza Singapura – Singapur, Il Corte Ingles – Barcelona, La Rinascente – Mediolan, China World Shopping Mall – Pekin, KDW – Beriln, NK – Stockholm, Dubai Mall – Dubai, Suria KLCC Kuala Lumpur, City Centre – Kuala Lumpur Malezja.

Jak na ich tle wypadły polskie galerie? Które, w opinii klientów, są najlepsze? Aby się tego dowiedzieć, zapraszamy do lektury wrześniowego numeru miesięcznika Shopping Center Poland.