Postępuje komercjalizacja CH Serenada

CH Serenada

CH Serenada

W krakowskiej Serenadzie swój sklep o powierzchni 640 metrów kwadratowych otworzy sieć salonów obuwniczych CCC.

Serenada powstanie w rejonie największej krakowskiej strefy handlu i rozrywki, w północnej części aglomeracji, gdzie funkcjonuje już CH Krokus (z hipermarketem Real o pow. 20 000 mkw. i galerią handlową o pow. 8000 mkw.), Obi, Toys”R”Us, restauracja drive thru McDonald’s, Norauto, Multikino z 12 ekranami i największy park wodny w Polsce. Centrum uzupełni tę ofertę o 43 000 mkw. GLA, koncentrując się przede wszystkim na brakujących tam operatorach z branży mody (80 proc. powierzchni) i powierzchni gastronomicznej (10 proc.).

Komercjalizacja projektu wynosi obecnie 50 proc., a wśród najemców znajdują się już marki z Grupy Inditex (Zara, Bershka, Pull and Bear, Stradivarius, Massimo Dutti, Zara Home) oraz LPP (Reserved, Mohito, House, Cropp, Sinsay, Home & You). Operatorem spożywczym Serenady będą debiutujące w Krakowie delikatesy Piotr i Paweł.

– Projekt jest już mocno zaawansowany – prace budowlane planujemy rozpocząć w tym roku. Obecnie porządkujemy plac budowy – mówi Maciej Kiełbicki, dyrektor zarządzający Mayland Real Estate. Grupa Foncière Euris sfinansuje budowę Centrum Serenada w wysokości 140 mln euro. Mayland Real Estate odda centrum do użytku w 2016 roku.

Dzięki lokalizacji przy głównej osi komunikacyjnej miasta Serenada będzie łatwo dostępna dla przyszłych klientów. W zasięgu 15 minut jazdy samochodem mieszka prawie pół miliona ludzi, czyli praktycznie cała lewobrzeżna część Krakowa. Strefa oddziaływania centrum obejmuje milion mieszkańców.

Aglomeracja krakowska ma najniższy poziom nasycenia nowoczesną powierzchnią handlową w Polsce. Według raportu CBRE wynosi on 260 mkw. na 1000 mieszkańców, w porównaniu z 420 mkw. w Warszawie i we Wrocławiu, 520 mkw. w Trójmieście i 580 mkw. w Poznaniu. Centrum będzie zlokalizowane w północnej, lewobrzeżnej części Krakowa, gdzie współczynnik ten jest na jeszcze niższym poziomie – mieszka tu aż 58 proc. populacji, obsługiwanej przez zaledwie 35 proc. nowoczesnej powierzchni handlowej w Krakowie.

Dojazd do Serenady będzie ułatwiony dzięki nowemu bezkolizyjnemu węzłowi z ul. Bora-Komorowskiego, który ułatwi dojazd klientom z zachodu i wyjazd w kierunku Nowej Huty, a także usprawni ruch w okolicy.

– Podpisaliśmy już w tej sprawie umowę z krakowskim Zarządem Infrastruktury Komunalnej i Transportu – dodaje Maciej Kiełbicki.

Mayland Real Estate sp. z o.o. jest deweloperem i zarządcą dużych obiektów handlowych w Polsce. Firma działa na polskim rynku od 1995 r. jako spółka Grupy Casino. W ciągu ostatnich pięciu lat Mayland oddał do użytku cztery nowoczesne centra handlowe: Karolinkę w Opolu, Pogorię w Dąbrowie Górniczej, Jantar w Słupsku oraz Rivierę w Gdyni. Spółka zarządza pięcioma obiektami handlowymi o łącznej powierzchni prawie 300 000 mkw. i posiada znaczący portfel projektów.

Inwestorem projektu jest Mayland Real Estate sp. z o.o. Przedstawiciele spółki będą uczestnikami Shopping Center Forum 2014 Fall Edtion. Swoje projekty zaprezentują przy stosiku 2.5.

Reklama

Galeria Jurajska