FootFall z lekkim ożywieniem

Zakupy u jubilera, fot. Shutterstock

FootFall Indeks Polska wzrósł w ostatnim tygodniu o 5,7 proc. w porównaniu z ubiegłym tygodniem. W skali rok do roku odwiedzalność w centrach handlowych zmalała jednak o 2,9 proc. Skumulowana strata wyniosła 6,2 proc. – podała firma Experian.

– Zgodnie z przewidywaniami frekwencja w polskich centrach handlowych ożywiła się. Dynamika jest jednak nieco niższa niż w poprzednim roku. Wpływ na to na pewno miały piękna pogoda i środek wakacji, co spowodowało, że wielu ludzi spędza ten okres z dala od miast na świeżym powietrzu. Trwający obecnie tydzień przyniesie słabsze wyniki, na co wpływ będzie miał długi weekend – twierdzą analitycy Experian.

Bez wątpienia do wzrostu odwiedzalności centrów handlowych w ostatnim tygodniu przyczynili się klienci, którzy do samego końca czekali na najlepsze oferty wyprzedażowe, głównie w sklepach oferujących obuwie oraz odzież. W ostatnim czasie klienci mogli wybrać spośród wielu towarów realnie przecenionych o nawet 70-80 proc. Obecnie większość oferty sklepów stanowi już nowa kolekcja jesienno-zimowa w cenach regularnych.

Irlandzka firma badawcza Experian plc. prowadzi cotygodniowe badania liczby klientów w polskich centrach handlowych. Experian zbiera dane do analiz w blisko 900 obiektach handlowych w ponad 40 krajach. Na podstawie tych badań przygotowywane są cotygodniowe raporty, na podstawie których można obserwować odwiedzalność obiektów handlowych. Dzięki nim właściciele centrów handlowych oraz ich najemcy wiedzą, jakie są preferencje klientów – ile osób odwiedza obiekt, w jakich godzinach i na jakich zasadach korzystają z parkingu.

Reklama

Galeria Jurajska