Atrium zatwierdziło pierwszy etap rozbudowy warszawskiej Promenady

CH Atrium Promenada

Atrium European Real Estate poinformowało, że zarząd spółki zatwierdził pierwszy etap szeroko zakrojonej rozbudowy centrum handlowego Atrium Promenada w Warszawie, która obejmie przebudowę i modernizację istniejącego obiektu oraz jego powiększenie nawet o 44 tys. mkw.

Obecnie spółka prowadzi prace budowlane związane z rozbudową centrum handlowego Atrium Copernicus w Toruniu. Po rozbudowie obiekt powiększy się o dodatkowe 17,3 tys. mkw. powierzchni najmu brutto oraz 640 nowych miejsc parkingowych.

Z raportu finansowego Atrium European Real Estate za drugi kwartał oraz półrocze do 30 czerwca 2014 roku wynika, że wartość rynkowa portfela dochodowego Atrium w Polsce obejmującego 23 nieruchomości (stanowiącego 53,2 proc. portfela nieruchomości dochodowych spółki o łącznej wartości 2,5 mld euro, na który składają się 153 aktywa) wyniosła 1,32 mld euro.

Polski portfel Atrium wygenerował w pierwszym półroczu 2014 roku wzrost dochodu brutto z najmu (GRI) o 17,6 proc., do poziomu 44,7 mln euro, w porównaniu z rokiem ubiegłym. Było to związane z transakcją nabycia Galerii Dominikańskiej w sierpniu 2013 roku, oraz otwarciem centrum handlowego Atrium Felicity w marcu 2014 roku GRI w ujęciu porównywalnym (like-for-like) według definicji EPRA spadł o 2,4 proc.

Dochód netto z najmu (NRI) wzrósł o 17,8 proc. do poziomu 45,7 mln euro, natomiast NRI w ujęciu porównywalnym (like-for-like) według definicji EPRA zmniejszył się o 0,3 proc.

Komercjalizacja (wg definicji EPRA) wszystkich obiektów portfela utrzymuje się na wysokim poziomie i wyniosła 96,9 proc. na koniec okresu.

Atrium Promenada ma ponad 55 tys. mkw. powierzchni najmu, z czego 10,5 tys. mkw. to powierzchnia biurowa. Oferta centrum to 180 sklepów i lokali usługowych, w tym m.in.: przychodnia CM Enel-Med, delikatesy spożywcze Alma, wielkopowierzchniowy salon sportowy Go Sport, 13-salowe kino Cinema City oraz fitness klub Jatomi Pure. Wśród głównych najemców centrum znajdują się takie marki, jak: H&M, Zara, KappAhl, Reserved, Sephora, Douglas, The Body Shop, Super-Pharm, Vistula, Venezia, Calzedonia, Intimissimi, United Colors of Benetton, Tommy Hilfiger, Timberland, Smyk, Simple, Pandora, Mokobelle, Mothercare i wielu innych.

W Polsce Atrium posiada 23 działające obiekty handlowe. W skład portfela firmy wchodzą m.in. centra handlowe Atrium Reduta, Atrium Promenada, Atrium Targówek w Warszawie, Galeria Dominikańska we Wrocławiu, Atrium Mosty w Płocku, Atrium Biała w Białymstoku, Atrium Copernicus w Toruniu, Atrium Koszalin w Koszalinie, Atrium Molo w Szczecinie, Atrium Kasztanowa w Pile, Atrium Plejada w Bytomiu, a teraz również Atrium Felicity w Lublinie. Łącznie spółka posiada w Polsce ok. 498 tys. mkw. powierzchni handlowej. Obecnie Atrium prowadzi rozbudowę Atrium Copernicus w Toruniu.

Obiekty należące do Atrium European Real Estate Limited zostaną zaprezentowany podczas Shopping Center Forum 2014 przy stoisku 6.2.

Reklama

Galeria Jurajska