newegg e-commerce

Jeden z największych amerykańskich sprzedawców akcesoriów elektronicznych, Newegg rozpoczął sprzedaż na polskim rynku. To kolejny etap globalnej ekspansji firmy. Oprócz Polski, produkty Newegg będą też dostępne w Indiach, Irlandii, Holandii, Nowej Zelandii i Singapurze.

Dotychczas produkty z oferty Newegg mogli zamawiać jedynie Amerykanie, Brytyjczycy, Kanadyjczycy, Australijczycy i Chińczycy. Na nowych rynkach firma wystartowała z dość ograniczoną ofertą, jednak zapowiada stopniowo dołączać nowe produkty. W Polsce wiele artykułów jest jeszcze niedostępnych w sprzedaży, a ceny – z uwagi na kosztowną dostawę – nie należą do najniższych.

newegg
Internetowy sklep Newegg z opcją dostawy do Polski

Obsługa po polsku

„Cieszymy się, że będziemy rozszerzać zasięg usług Newegg i że nasze produkty dotrą do międzynarodowej publiczności.” – mówi Soren Mills, CMO Newegg na Amerykę Północną. „Zamierzamy rozwijać naszą obecność na nowych rynkach tak, aby tamtejsi klienci doświadczali zakupów u nas w identyczny sposób, jak klienci z Ameryki Północnej.”

Aby przełamać barierę językową, Newegg zapewnia nowym klientom wielojęzyczną obsługę. Usługa dostępna jest 24 godziny na dobę. Klienci, którzy nie posługują się angielskim mogą czatować z konsultantem w asyście tłumacza, który przekłada na polski zarówno zapytania, jak i odpowiedzi. Na razie usługa dostępna jest w języku polskim i holenderskim.

Powiększyć bazę produktów

Serwis Evigo postanowił sprawdzić jak w praktyce działa nowy sklep. Wynik testu okazał się niższy od oczekiwań. Gdy wchodzimy na polską stronę Newegg, silnik wyszukiwarki powinien pokazać nam dostępne na naszym rynku produkty. Niestety, po kliknięciu na cztery pierwsze losowo wybrane produkty widzimy napis „niedostępne w sprzedaży w Polsce”. I nie chodzi wcale o mało popularne, specjalistyczne akcesoria, lecz o laptopy, czy słuchawki, które sklep sam proponuje na głównej stronie. Znalezienie produktu, który jest jednak dostępny w sprzedaży w Polsce zajmuje kilka minut.

newegg w Polsce
Sklep Newegg

 

Dodajemy więc produkt do koszyka i wybieramy opcję dostawy. Na początek wyświetla się cena produktu plus cło. Dla zamówienia o wartości 47 zł podatek celny wynosi ok 24 zł. Do tego należy doliczyć koszty dostawy, dostępne w dwóch opcjach: ekspresowej (106 zł) oraz oszczędnej, tzw. Eggsaver (58 zł). W efekcie, za myszkę firmy Gigabyte, której cena w Newegg wynosi 47 zł, płacimy w sumie prawie 130 zł i czekamy od czterech do 10 dni roboczych na dostarczenie przesyłki. Jeśli zależy nam na czasie, wybieramy opcję ekspresową, od jednego do dwóch dni roboczych, i płacimy prawie 183 zł. Albo kupujemy w jednym z polskich sklepów internetowych, gdzie ten sam model dostępny jest za 37 zł, z dostawą za darmo do punktu odbioru, bądź za 12 zł do paczkomatu.

Obniżyć koszty logistyczne

Jeśli Newegg myśli o polskim rynku na poważnie, musi bardzo szybko rozszerzyć portfolio produktów i uporać się z kosztowną logistyką. Firma nie wyklucza inwestycji w centra logistyczne, które będą obsługiwały europejskich klientów, dzięki czemu obniży koszty dostawy.

Zaletą Newegg jest niezwykle bogaty, specjalistyczny asortyment. Wiele akcesoriów pojawia się w tym sklepie w dniu światowej premiery. Newegg posiada ofertę zarówno dla zwykłych konsumentów, jak też dla koneserów. Jednak obecnie firma nie jest w stanie wykorzystać tych atutów na rynku polskim. Z kolei koszty dostawy sprawiają, że Newegg może znaleźć klientów jedynie w wąskim gronie osób, którym zależy specjalistycznym sprzęcie nie do kupienia w polskich sklepach.

Produkt dostosowany do rynku

„Dla Polaków ważne jest, aby wszelkie materiały, instrukcje obsługi i oprogramowanie były po polsku. Miejsce dla nowych graczy na polskim rynku istnieje, gdyż sprzedaż artykułów elektronicznych przez internet rozwija się dynamicznie. Obecnie jest jednak zdominowana przez duże sieci, takie jak Saturn, Euro RTV AGD, czy Media Expert. Gracze ci mają przewagę polegającą na wsparciu sprzedaży poprzez doradztwo w salonie. Klienci często przychodzą do sklepu, tam rozmawiają ze sprzedawcą, a potem sprawdzają ceny produktu w sieci. Drugim atutem, do którego przyzwyczaił się polski konsument, jest sprzedaż ratalna. Bez obsługi klienta, dostępnych rat oraz produktu dostosowanego do polskiego konsumenta ciężko będzie przebić się na naszym rynku, który jest coraz bardziej konkurencyjny.” – komentuje Beata Kokeli z firmy doradczej CBRE.

Amerykańska firma Newegg jest wiodącym sprzedawcą artykułów elektronicznych. Sklep internetowy Newegg.com powstał w 2001 roku, ma ponad 25 milionów zarejestrowanych użytkowników. Siedziba firmy, Newegg Hybrid Center, mieści się w Kalifornii. Firma znana jest nie tylko z szerokiej oferty produktów, ale również z rozbudowanego zaplecza edukacyjnego. Na kanale YouTube publikuje dziesiątki materiałów poradniczych i instruktażowych, dotyczących elektroniki i produktów z oferty sklepu.