KFC
KFC

Od początku 2014 roku na terenie Polski, Czech i Węgier otwartych zostało łącznie 12 nowych restauracji sieci KFC. Zbliżona liczba otwarć zaplanowana jest na drugą połowę roku 2014. Natomiast w Rosji w tym okresie otwarto 8 restauracji. W drugiej jego połowie rozwój na tym rynku będzie bardziej dynamiczny. Do końca roku planowane jest otwarcie jeszcze około 20 restauracji – informuje zarząd firmy AmRest.

Obecna strategia otwarć nowych punktów koncentruje się na restauracjach zlokalizowanych w centrach handlowych oraz wolnostojących restauracjach typu Drive Thru, które będą stanowiły największy udział nowych obiektów. Restauracje te odwiedzać będzie można w dużych i średnich miastach (około 50 tys. mieszkańców), a także przy ruchliwych drogach ekspresowych oraz autostradach.

Systematycznie przeprowadzane są remonty istniejących restauracji KFC, podczas których oprócz nowego wystroju wprowadzane są także nowatorskie rozwiązania, takie jak rozdzielnie kas od miejsca odbioru posiłku, czy „otwarta kuchnia”, które służą poprawie efektywności obsługi.

W pierwszej połowie roku 2014 marka KFC w Europie Środkowo-Wschodniej odnotowała pozytywne trendy sprzedażowe zarówno w restauracjach bazowych, jak i w wynikach biznesu ogółem. Liczba gości odwiedzających KFC zauważalnie wzrosła w porównaniu z rokiem ubiegłym. Przyczyniło się to do osiągnięcia wyższej, niż zakładano w rocznym planie operacyjnym poprawy rentowności marki. Pozytywne tendencje można również zauważyć w sytuacji ekonomicznej regionu, zwłaszcza w Czechach i na Węgrzech.

Na dzień 14 sierpnia br. spółka AmRest prowadziła 400 restauracji KFC- 187 w Polsce, 66 w Czechach, 75 w Rosji, 30 w Hiszpanii, 28 na Węgrzech, 5 w Serbii, 4 w Bułgarii i 5 w Chorwacji.

Powstała w 1952 roku marka KFC jest obecnie najszybciej rozwijającą się siecią szybkiej obsługi specjalizującą się w potrawach z kurczaka. Na świecie funkcjonuje obecnie ponad 18,5 tys. restauracji tej marki w około 115 krajach.