Wakacyjny spadek indeksu FootFall Polska

 

Spada indeks FootFall

Spada indeks FootFall

FootFall Indeks Polska spadł w ostatnim tygodniu o 7 proc. w porównaniu z ubiegłym tygodniem. W skali rok do roku odwiedzalność w centrach handlowych wzrosła jednak o 1,4 proc. (po raz pierwszy od kilku tygodni). Skumulowana strata wyniosła 6 proc. – podała firma Experian.

33. tydzień tego roku był lepszy niż rok temu. Analitycy Experian szacują, że kolejne tygodnie przyniosą poprawę, gdyż konsumenci zaczną przygotowywać się do sezonu jesiennego.

– Indeks zgodnie z przewidywaniami spadł. Mimo tego wynik okazał się lepszy niż w zeszłym roku, przez co strata skumulowana zmniejszyła się do sześciu procent. Wyprzedaże praktycznie się skończyły, w sklepach pojawiły się nowe kolekcje, konsumenci powoli szykują się do jesieni – komentuje Maciej Kowalczyk z firmy Experia.

Przypomnijmy, że ostatnie kilka tygodni (sezon wakacyjny) nie były najlepszymi dla detalistów. Odwiedzalność w polskich centrach handlowych w lipcu i sierpniu była niska. Wyjątkiem był pierwszy i ostatni tydzień lipca, kiedy FootFall Indeks wzrósł odpowiednio o 16,5 proc. i 0,7 proc. W skali rok do roku dotychczas przez cały okres wakacji (wyjątek ostatni tydzień) odwiedzalność malała o – 2,9 w pierwszym tygodniu lipca, – 3 w drugim tygodniu lipca, – 3,8 w trzecim tygodniu lipca, – 2,6 w czwartym tygodniu lipca i – 2,9 w pierwszej połowie sierpnia. Skumulowana strata oscylowała wokół 6,5 proc. (tygodnie lipca: 6,8; 6,5; 6,5; 6,4 oraz sierpnia 6,2; 6,0).

Lato, w opinii analityków Experian, zawsze charakteryzuje się jednym z najniższych poziomów odwiedzalności w roku. Głównym powodem takiej sytuacji są m.in. urlopy i wyjazdy z miast. Ponadto działalność sieci z branży odzieżowej, charakteryzuje się znaczną sezonowością popytu. Uczestnicy rynku osiągają najwyższe wyniki sprzedaży w sezonie wiosennym i jesiennym. Nasilenie popytu i sprzedaży następuje zwykle na początku zmieniających się pór roku, co zbiega się z wprowadzaniem nowych kolekcji.

Szacuje się zatem, że kolejne tygodnie (koniec wakacji i początek września) przyniosą poprawę wyników i wzrost indeksu FootFall. Spowodowane to będzie rozpoczynającym się sezonem szkolnym, wprowadzeniem nowych kolekcji do sklepów i przygotowywaniem się do jesiennej aury. Wiele jednak wskazuje na to, że pomimo prognozowanego wzrostu indeksu tydzień do tygodnia, strata skumulowana utrzyma poziom sześciu procent do końca roku.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016