Atlantic planuje wejść na nowe rynki w 2015 roku

Atlantic

Atlantic

– Interesują nas przede wszystkim rynki zagraniczne. Plany sieci Atlantic dotyczą krajów Europy Wschodniej, jak Białoruś i Kazachstan, gdzie zamierzamy zwiększyć naszą obecność, a także kraje unijne. Na zachodzie Europy również prowadzimy rozmowy z potencjalnymi dystrybutorami. Wejście na tamtejsze rynki jest zaplanowane na przyszły rok – mówi portalowi Retailnet.pl Monika Zatorska, kierownik działu marketingu Atlantic SA.

Spółka w zeszłym roku skupiła się na otwarciach sklepów w Rosji i na Ukrainie. Dlaczego zdecydowaliście się na rozwój właśnie na tych rynkach?

Satysfakcjonujący rozwój wynika ze specyfiki rynku, czyli relatywnie niskiej konkurencji, dużego popytu zarówno w sensie ekonomicznym, jak i socjalno-kulturowym, oraz dużej podaży nowoczesnej powierzchni handlowej.

W 2013 roku spółka uruchomiła 11 sklepów Atlantic na Ukrainie. Czy w związku z sytuacją polityczno-gospodarczą zmieniliście strategię rozwoju na tym rynku?

W związku z konfliktem rosyjsko-ukraińskim, będziemy rozwijać się tam dużo ostrożniej. Różnice kursowe mają w tym roku negatywny wpływ na nasze wyniki. Problemem dla nas stały się reakcje rynku walutowego, a te nie były korzystne. Nikt nie przesądza, że najtrudniejsze dni już za nami. Prawdopodobnie nie będzie miał już miejsca scenariusz sprzed kilku miesięcy, kiedy za euro trzeba było zapłacić 40 rubli.

Firma Atlantic funkcjonuje na polskim rynku od 20 lat. Obecnie w ramach sieci Atlantic funkcjonuje 59 sklepów własnych i 78 partnerskich oraz ponad 150 punktów za granicą. W ostatnim czasie firma Atlantic poszerzyła swoją sieć sprzedaży w Polsce o dwa nowe punkty: nowy salon w Bydgoszczy w Centrum Handlowym Auchan oraz salon multibrandowy w Bełchatowie. Atlantic konsekwentnie rozwija w Polsce i na świecie swoją sieć sprzedaży, zarówno salonów monobrandowych jak i multibrandowych. 95 proc. salonów Atlantic otwieranych jest w centrach handlowych.

Reklama

Galeria Jurajska