Kampania Reserved
Kampania Reserved

W I półroczu 2014 roku Grupa Kapitałowa LPP, właściciel 5 marek odzieżowych (Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay), odnotowała wzrost łącznych przychodów ze sprzedaży. Firma zwiększyła powierzchnię handlową oraz sprzedaż w salonach marek LPP zarówno w kraju, jak i na rynkach zagranicznych. Przed Grupą kolejne wyzwania, ponieważ jesienią odzież marek LPP zadebiutuje w Niemczech, w Chorwacji oraz na Bliskim Wschodzie.

– W pierwszych miesiącach tego roku koncentrowaliśmy się przede wszystkim na przygotowaniu naszego debiutu na rynku niemieckim oraz obserwowaniu rynku wschodniego. W związku z dynamiką wydarzeń na Ukrainie i w Rosji, zweryfikowaliśmy nieco nasze plany w tamtym regionie. Wzrost powierzchni handlowych wyniesie tam w 2014 roku ok. 33 proc., a nie 52 proc. jak planowaliśmy. Całkowity przyrost powierzchni we wszystkich krajach wyniesie ok. 23 proc. zamiast uprzednio zakładanych 28 proc. Równocześnie finalizujemy pierwszy etap procesu wyjścia LPP za naszą zachodnią granicę, jesienią otworzymy pierwsze salony Reserved w Niemczech, a także poza Europę, niebawem działać zacznie pierwszy sklep w Katarze. Ważnym wydarzeniem będzie także jesienny debiut wszystkich pięciu marek na rynku chorwackim – powiedział  portalowi Retailnet Dariusz Pachla, wiceprezes zarządu LPP. – Od lat jesteśmy liderem branży odzieżowej w Polsce, nieustannie umacniamy naszą pozycję w Europie Środkowo-Wschodniej, natomiast inwestycje w Niemczech, na Bałkanach oraz na Bliskim Wschodzie to początek realizacji naszych globalnych ambicji – dodał Dariusz Pachla.

W pierwszym półroczu br. łączne przychody ze sprzedaży GK LPP w porównaniu z analogicznym okresem w 2013 roku wrosły o 22,3 proc. i wyniosły 2 130 tys. zł. Wpływ na tę wartość miał zarówno wzrost powierzchni handlowej, jak i wzrost sprzedaży w salonach. Procentowa marża brutto w analizowanym okresie wzrosła o 1,6 p.p. i osiągnęła poziom 59,3 proc. Łączna powierzchnia handlowa wzrosła natomiast w porównaniu z czerwcem 2013 roku o 35 proc. i wyniosła ok. 674 tys. mkw., a liczba salonów marek LPP z końcem I półrocza 2014 roku wyniosła 1488. W efekcie GK LPP zamknęła I półrocze 2014 roku zyskiem netto w wysokości 154 192 tys. zł, większym o 10 proc. od zysku wypracowanego w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Pomimo poprawy sytuacji w II kwartale br., w całym I półroczu na wyniki finansowe LPP istotny wpływ miały ujemne różnice kursowe w wysokości 27 mln zł. Zjawisko to dotyczyło przede wszystkim rosyjskiego rubla i ukraińskiej hrywny. Ze względu na niestabilną sytuację gospodarczą w Rosji i na Ukrainie, LPP ograniczyło nieco inwestycje w tym regionie.

Koszty funkcjonowania GK LPP wzrosły w porównaniu do I półrocza 2013 roku o 25,9 proc., przez co zysk operacyjny wzrósł o 21,2 proc. w stosunku do zysku z roku poprzedniego i osiągnął wartość 226 479 tys. zł.

LPP, firma notowana na GPW w Warszawie od 2001 r., jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się spółek odzieżowych. Od lat konsekwentnie rozwija swoją działalność w Polsce i za granicą, odnosząc sukcesy na wymagającym rynku odzieżowym. Koncern zarządza 5 znanymi markami modowymi, siecią niemal 1500 salonów, tworzy miejsca pracy dla blisko 18 tys. osób w biurach i strukturach sprzedaży w Polsce, krajach Europy Środkowo-Wschodniej oraz w Szanghaju. Firma nieustannie inwestuje i zdobywa nowe rynki. W marcu 2014 r. spółka awansowała do giełdowego indeksu WIG20, który generuje istotną część obrotów na GPW w Warszawie.