Aplikacja mobilna Riccardo
Aplikacja mobilna Riccardo

Riccardo, sieć sklepów z markową odzieżą i obuwiem, wdrażana nowe rozwiązania, które będą wspierały sklepy zarówno w trybie on-line, jak i off-line. Działania mają na celu zintensyfikowanie sprzedaży mobilnej oraz komunikacji z klientem w obu kanałach sprzedaży.

Riccardo rozwija multichannel dzięki technologii Beacon i Proximity Marketing przy wsparciu zintegrowanych systemów iPresso i RTB Tracker.

Digitalizacja działań i pierwsze pilotażowe wdrożenie zintegrowanych platform marketing automation oraz programmatic buying prowadzone jest aktualnie w salonie Riccardo we wrocławskiej Galerii Renoma.

Obecnie trwają testy wewnętrzne tej nowatorskiej technologii.

– Platforma oparta o Beacony daje naszym punktom sprzedaży bezpośrednią możliwość łączenia się z naszymi klientami w sposób ekscytujący i angażujący. Ten nowy zestaw możliwości pozwoli nam na interakcję z naszymi użytkownikami w czasie rzeczywistym. Będziemy mogli przekazać istotne treści oferty w sposób spersonalizowany w 3 kanałach: offline, online i kanale mobilnym. Wykorzystamy najnowocześniejsze połączenie Proximity Marketing i technologię Beacon, z wykorzystaniem naszej aplikacji mobilnej. Oznacza to, że wchodząc do naszych sklepów Klient będzie mógł od razu otrzymać na smartfonie powiadomienie o tym gdzie znajdzie produkt, którym interesował się wcześniej w Internecie, jego opis czy indywidualną ofertę. A to wszystko na podstawie wcześniejszych zakupów i preferencji – mówi Grzegorz Trzeciak z Riccardo.pl

Rozwiązania Marketing Automation oraz programmatic buying zostaną uzupełnione o Proximity Marketing, który polega na bezprzewodowej dystrybucji elektronicznych treści promocyjnych, takich jak kupony zniżkowe, pliki audio i video, opisy produktów i inne materiały reklamowe. Informacje te przekazywane są na urządzenia mobilne – smartfony czy tablety – znajdujące się w danej lokalizacji.
Istotnym czynnikiem digitalizacji działań będzie pozyskiwanie nowych leadów (kontaktów) oraz proces lead nurturingu. Działania te, wspierane przez zintegrowany z iPresso Enterprise system programmatic buying RTB Tracker, umożliwią indywidualne dopasowanie reklam w Internecie i komunikację nie tylko na własnych stronach internetowych, ale wszędzie tam, gdzie będzie poruszać się potencjalny klient.

Spółka Riccardo sp. j. jest właścicielem 15 salonów, w tym 12 z obuwiem oraz dwóch sklepów odzieżowych amerykańskiej marki Guess by Marciano i Guess Jeans. Większość salonów znajduje się w Poznaniu, jeden w Bydgoszczy oraz dwa w centrum handlowym Renoma we Wrocławiu. Część z tych salonów stanowią sklepy franczyzowe, takich marek jak Ecco, Clarks, Guess, czy Guess by Marciano. Salon firmowy Clarks, który mieści się w centrum handlowym Pestka w Poznaniu, był pierwszym sklepem tej angielskiej firmy w Polsce.