Uber e-commerce

Uber, aplikacja organizująca nieformalny transport miejski, właśnie pojawiła się na polskim rynku. Tymczasem w Stanach Zjednoczonych firma rozszerza zakres usług o zakup i dowóz artykułów pierwszej potrzeby.

Uber to aplikacja na urządzenia mobilne oferująca przewóz osób. Program stanowi ona bezpośrednią konkurencję dla korporacji taksówkowych. Nowa usługa nosi nazwę „Corner Store” i obecnie jest dostępna jedynie w Waszygtonie.

Błyskawiczne dostawy

Użytkownicy aplikacji Uber mogą zamawiać artykuły gospodarstwa domowego takie jak leki, mydło, szampony, torby podarunkowe, pieluchy oraz setki innych produktów. Kierowca Uber nie zawsze będzie dodatkowo jechał do sklepu żeby zrealizować nasze zamówienie. Samochody Uber posiadają bagażniki pełne niezbędnych produktów domowych które możemy od razu zakupić. Płatność dokonywana jest – tak jak w przypadku przewozów – z poziomu aplikacji. Produkty mogą być zamawiane od poniedziałku do piątku w godzinach 9-21. Jak podaje firma Uber „jeśli nowa usługa przypadnie użytkownikom do gustu to na pewno wejdzie na stałe do oferty firmy”.

Aplikacja wywołująca emocje

Nowa usługa ma już w Waszyngtonie swoich zwolenników, ale też zagorzałych przeciwników. Lokalni sprzedawcy narzekają że spada im sprzedaż. Uber dostarcza artykułu prosto do klientów dosłownie w kilka minut. Powoduje to że kupujący nie muszą wychodzić z domu i nie odwiedzają sklepów.

uber aplikacja
Aplikacja Uber

Uber w Warszawie

Od 18 sierpnia 2014 roku aplikacja Uber działa na terenie Warszawy. Mieszkańcy stolicy płacą 1,40zł za kilometr plus 0,25gr za minutę jazdy lub postoju. Opłata początkowa to pięć złotych. Pojawienie się aplikacji wzbudziło niezadowolenie warszawskich taksówkarzy, którzy zamierzają pozywać do sądów kierowców prowadzących tak zwany przewóz osób. Wprowadzenie opcji „Corner Store” w Warszawie nie jest w tej chwili planowane.