Riccardo

Sieć sklepów odzieżowych Riccardo korzysta z technologii bezprzewodowych, aby wzmocnić sprzedaż wielokanałową. W salonach firmy zainstalowane będą Beacony, które połączą się za pomocą technologii Bluetooth ze smartfonem klientów. Dzięki temu otrzymają oni dodatkowe informacje o ofercie i dostępnych promocjach.

Za wdrożenie technologii Beacon i Proximity Marketing odpowiada Grupa AMP Media. Pilotażowe wdrożenie prowadzone jest aktualnie w salonie Riccardo we wrocławskiej Galerii Renoma. Obecnie trwają testy wewnętrzne nowych technologii.

Rozpoznać klienta w salonie

Celem zastosowania tych rozwiązań jest wprowadzenie większej płynności przepływu informacji pomiędzy kanałami online i offline. Jak wyjaśnia wiceprezes AMP Media Piotr Kluczewski, dzięki technologii Bluetooth, Beacony zainstalowane w salonie sprzedaży połączą się z aplikacją mobilną zainstalowaną na smartfonie klienta. Jeśli do salonu Riccardo wejdzie osoba, która jest już klientem sklepu internetowego i ma w smartfonie zainstalowaną aplikację, system automatycznie wyświetli informacje o ofercie w salonie sprzedaży. Technologia będzie miała zastosowanie do smartfonów z zainstalowanym Bluetoothem 4.0.

 

„Zastosowane przez nas rozwiązania pozwalają na spersonalizowanie przekazu. Klient, który wchodzi do salonu zostaje automatycznie „rozpoznany”. Dzięki analizie jego preferencji i historii zakupowej, system wyświetli informacje, które będą dopasowane do jego upodobań.” – tłumaczy Piotr Kluczewski. „Gdy klient podejdzie do półki z ubraniami ulubionej marki, aplikacja automatycznie wyświetli mu informacje o aktualnych promocjach dla tych produktów. Oprogramowanie umożliwi proponowanie użytkownikowi ofert dedykowanych, opartych na geotargetowaniu i przeznaczonych dla użytkowników z konkretnych regionów.” – dodaje.

Łowienie nowych leadów

Aplikacja skierowana jest też do nowych klientów, którzy jeszcze nie mieli styczności z siecią Riccardo. Będzie ona promowana w i-punktach oraz w internecie. Klient trafi na nią dzięki zintegrowanemu z iPresso Enterprise systemowi RTB Tracker. Pomoże on promować aplikację wśród użytkowników, którzy są np. zainteresowani światem mody.

„Platforma oparta o Beacony daje naszym punktom sprzedaży bezpośrednią możliwość łączenia się z naszymi klientami. Ten nowy zestaw możliwości pozwoli nam na interakcję z naszymi użytkownikami w czasie rzeczywistym. Będziemy mogli przekazać istotne treści oferty w sposób spersonalizowany w 3 kanałach: offline, online i kanale mobilnym. Wykorzystamy najnowocześniejsze połączenie Proximity Marketing i technologii Beacon, z wykorzystaniem naszej aplikacji mobilnej. Oznacza to, że wchodząc do naszych sklepów klient będzie mógł od razu otrzymać na smartfonie powiadomienie o tym gdzie znajdzie produkt, którym interesował się wcześniej w internecie, jego opis czy indywidualną ofertę. A to wszystko na podstawie wcześniejszych zakupów i preferencji.” – mówi Grzegorz Trzeciak z Riccardo.pl

Grupa AMP Media to integrator usług e-commerce działający na rynku internetowym i nowych technologii od 15 lat. Z usług Grypy AMP Media skorzystały m.in.: Ministerstwo Obrony Narodowej, Lufthansa Polska, eBay Polska, Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, Polska Agencja Prasowa, Opel, Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, X-kom.pl, VOBIS, OutletMeblowy.pl, WirtualneMedia.pl, Riccardo, Aryton, Broń.pl, Merida Polska, KNOR.